Reklama

ZTM zapowiada 'nową jakość w transporcie publicznym'. Co może się zmienić od 1 stycznia?

fot. ZTM

Wygodniejsze przesiadki, zwiększenie możliwości bezpośrednich przejazdów dla pasażerów i nocna obsługa komunikacyjna nowych rejonów Poznania - to podstawowe założenia zaproponowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego zmiany w transporcie publicznym nowego roku.

Propozycja została przedstawiona radnym w piątek podczas Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania. ZTM zwrócił się z prośbą o opinię także do rad osiedli. Propozycja obejmuje zmianę tras niektórych linii - wszystko w celu obsłużenia komunikacją nocną większej części Poznania, niż obecnie. Pasażerowie zyskają większe możliwości korzystania z transportu oraz więcej bezpośrednich połączeń.

#peselniemaznaczenia Peelingi medyczne peel mission Lift Peel i Reti Peel w listopadzie -30% #wonderlandpolska
REKLAMA

Zależy nam na podniesieniu standardu komunikacji nocnej. Chcemy, żeby była ona bardziej dostępna dla większej liczby pasażerów i obejmowała więcej niż obecnie rejonów miasta - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Podstawą zaproponowanej zmiany jest połączenie większości nocnych linii autobusowych w tzw. przelotowe. Dziś głównym miejscem, w którym spotyka się większość linii nocnych jest rondo Kaponiera, gdzie znajduje się przystanek początkowy/końcowy. Po zmianie, autobusy linii nocnych także będą zatrzymywały się na Kaponierze - która stanowiłaby najważniejsze miejsce na przesiadkę - ale byłby to przystanek przelotowy na trasie do innego rejonu Poznania, a nie końcowy. To pozwoliłoby zwiększyć możliwość bezpośrednich połączeń - tłumaczy Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Zyskają np. mieszkańcy okolic ulicy Malwowej na Junikowie czy ul. Jasielskiej na Strzeszynie, gdzie będą dojeżdżały autobusy nowych linii numer 214 oraz 216 i 217. W kilku obszarach, gdzie obecnie funkcjonuje już komunikacja nocna, zostanie ona uatrakcyjniona poprzez zapewnienie bezpośrednich połączeń z centrum miasta. Dotyczy to np. Antoninka (linia nr 222), Szczepankowa i Krzesin (linia nr 224) czy Głuszyny (linia nr 221) - dodaje.

Przesiadki odbywałyby się w znacznie wygodniejszy sposób, ponieważ autobusy większości linii nocnych w rejonie węzła Rondo Kaponiera wjeżdżać będą na wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Ponadto autobusy na liniach nr 211, 221 i 224 kursujące z Garbar zsynchronizowane zostaną pod kątem przesiadek m.in. z nocną linią tramwajową nr 201 - tłumaczy rzecznik.

Przy okazji planowana jest zmiana numeracji linii nocnych. Numeracja linii od 201 do 231 będzie dotyczyć nocnych linii miejskich, natomiast numeracja rozpoczynająca się od 250 dotyczyć będzie linii podmiejskich.

Wśród propozycji zmian znalazły się między innymi ułatwienie przesiadek z tramwajowej linii nr 201 na autobusy odjeżdżające z Ronda Kaponiera, połączenie kilku odleglejszych rejonów miasta z centrum, poprawa obsługi Naramowic poprzez częstsze, w stosunku do obecnej linii nr 248, kursy autobusów oznaczonych numerem 218 czy wprowadzenie obsługi nocnej rejonu Darzyboru, ul. Folwarcznej, ul. Brneńskiej czy szpitala przy ul. Juraszów.

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że będzie prowadził cykliczne analizy potoków pasażerskich na liniach nocnych, tak, żeby w przyszłości móc zaproponować kolejne rozwiązania poprawiające jakość komunikacji nocnej.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
47.12 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro