Reklama

Dworzec Poznań Główny będzie miał nowy peron. Już widać jego konstrukcję

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

Inwestycja pochłonie ok. 108 mln zł i zakończy się w 2022 r.

Dodatkowy peron i lepsze połączenie wydłużonym przejściem podziemnym stacji Poznań Główny oraz miasta zapewnią podróżnym lepszą obsługę. Na stacji Poznań Główny już widać konstrukcję nowego peronu. Ponad 400-metrowy obiekt zwiększy możliwości stacji.

Stacja Poznań Główny to niezwykle ważny punkt na kolejowej mapie Polski. Tu krzyżują się liczne połączenia, czy to w kierunku Berlina, Szczecina, Warszawy czy Wrocławia. Dlatego naszym celem i zadaniem jest praca nad tym, by funkcjonalność tej stacji była na jak najwyższym poziomie. Dziś wizyta techniczna pokazała postęp prac przy budowie nowego peronu 3A i rozbudowie przejścia podziemnego - powiedział Łukasz Mikołajczyk, wojewoda wielkopolski.

Peron będzie dostępny dla wszystkich podróżnych. Według planów pojawią się w tym miejscu ruchome schody, winda, zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. A także system informacji głosowej i wizualnej. Przebudowa układu torowego, dobudowa toru i rozjazdów po wschodniej stronie stacji, zapewnią sprawną obsługę pociągów.

Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny to dogodniejszy dostęp do kolei. Inwestycja zwiększy sprawność i atrakcyjność podróży pociągiem zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy jak i podróżach dalekobieżnych. Przedsięwzięcie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. związane ze zwiększaniem roli kolei w aglomeracjach - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Z kolei rozbudowane o ponad 250 m przejście pod torami poznańskiej stacji ułatwi drogę do pociągów. Poprawi się połączenie dworca z peronami po wschodniej i zachodniej stronie stacji oraz komunikacja z dworcem PKS, przystankami komunikacji miejskiej oraz centrum handlowym. Dzięki windom z tunelu na nowy peron i do budynku dworca, dogodny dostęp do kolei zyskają wszyscy podróżni - informuje Radosław Śledziński, rzecznik PKP PLK.

W przejściu zrobiono już blisko 70 proc. prac konstrukcyjno-budowlanych. Wykonywana jest izolacja ścian oraz montaż odwodnienia. Przy budowie nowego peronu i rozbudowie przejścia podziemnego codziennie pracuje kilkadziesiąt osób. Wykorzystano już niemal 90 betoniarek, czyli ok. 800 m3 betonu. Do zbrojenia użyto 30 ton stali. Z placu budowy wywieziono blisko 900 wywrotek ziemi - to ok. 14 tys. ton. Prace nie wpływają na kursowanie pociągów - dodaje

Prace w tym miejscu mają się zakończyć w 2022 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
8.75 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro