Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
0 -4
Reklama
zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
1°C 1029 hPa
JUTRO
pogoda
0°C 1021 hPa
POJUTRZE
pogoda
1°C 1021 hPa
zakładka
WIADOMOŚCI
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

Poznań: oficjalnie zakończono dostawy Solarisów Tramino

KaT
poniedziałek, 28.05.2012 r.
godz. 15.21

W poniedziałek w zajezdni tramwajowej przy ulicy Głogowskiej oficjalnie zakończono dostawy 45 Solarisów Tramino do MPK. Zgodnie z umową tramwaje miały trafić do Poznania do końca maja 2012 roku. Terminu dotrzymano.

Już tydzień temu informowaliśmy, że ostatni Solaris Tramino dotarł do zajezdni przy Głogowskiej. Trafił do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w nocy z piątku na sobotę (18/19 maja). Udało mu się bez problemów przebrnąć przez wszystkie konieczne odbiory, a co za tym idzie - w poniedziałek mógł zabrać gości zaproszonych na uroczystość w podróż na plac Wolności.

Koszt zakupu wszystkich 45 tramwajów to ponad 313 milionów złotych. Gdyby nie dofinansowanie unijne w wysokości 59% tej kwoty - poznańskie MPK nie mogłoby sobie pozwolić na zakup aż tak dużej ilości nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów. - Wielu potencjalnych nabywców, zarówno z Polski jak i Europy Zachodniej, przyjeżdża do Poznania i z zazdrością spogląda na najnowsze tramwaje, które jeżdżą w stolicy Wielkopolski. Jesteśmy z tego powodu niezwykle dumni, ale czujemy także dużą odpowiedzialność za produkt, który będzie eksploatowany w poznańskim MPK przez co najmniej 30 lat - tłumaczyła Solange Olszewska, prezes zarządu Solarisa.

Nie zabrakło pochwał pod adresem nowych pojazdów. - Solarisy Tramino bardzo dobrze radzą sobie w ruchu komunikacyjnym - zapewniał Jan Firlik, dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK. - Zadowoleni są również pasażerowie. Dociera do nas wiele dobrych opinii na temat tych pojazdów właśnie od osób, które z nich korzystają na co dzień.

Poznańskie Solarisy Tramino wymalowane są w żółto-zielone barwy, na siedzeniach mają miękką wykładzinę, która zwiększa komfort jazdy pojazdem. W porównaniu z przedseryjnym egzemplarzem, w nowych Tramino jest mniej siedzeń, dzięki czemu wnętrze tramwaju jest bardziej przestronne. Pojazd ma 32 metry długości, szerokie drzwi (najszersze drzwi tramwajowe w Europie) i klimatyzację w całej przestrzeni pasażerskiej.

Tramwaj ma tradycyjne dla Poznania okrągłe tablice informujące o numerze linii, a także system głosowy wewnątrz, który przekazuje informacje o przystanku, na jakim się znajdujemy. Na pokład nowoczesnego tramwaju może wejść 229 osób.

A wy jak oceniacie Solarisy Tramino?

Reklama