Reklama
Reklama

Podpoznański Solaris pracuje nad 24-metrowym trolejbusem

fot. Solaris
fot. Solaris

Tak długie pojazdy to rzadkość na ulicach.

Solaris Trollino 24 ma być pojazdem dwuprzegubowym i trójczłonowym. Ma mieć ponad 24 metry długości. Platforma produkcyjna miałaby być wykorzystywana nie tylko do budowy trolejbusów, ale też autobusów hybrydowych i elektrycznych o tej samej długości.

Nie czekaj! Od 1 stycznia 2024 r. za korzystanie z kopciuchów grozi grzywna. Do 31 lipca 2025 r. trwa kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA


Jak podaje branżowy portal transport-publiczny.pl, prototypowy trolejbus ma być gotowy w połowie roku, a następnie będzie testowany w wybranych europejskich miastach. Równocześnie będzie przechodzić badania homologacyjne, których celem jest dopuszczenie go do ruchu pasażerskiego.

- Napęd stanowić będą dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh) ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną - podaje portal.

W pojeździe znajdzie się układ drzwi 2-2-2-2-2. Kierowcy będą tu mieć ogrzewany i wentylowany fotel umożliwiający wybranie ergonomicznej pozycji. Do ich dyspozycji będą też monitory pokazujące obraz z kamery skierowanej m.in. na pantograf. W środku pasażerowie będą mogli korzystać z tablic kierunkowych i monitorów w ramach systemu informacji pasażerskiej. Nie zabraknie klimatyzacji, gniazd USB, LED-owego oświetlenia, 53 miejsc siedzących (w tym 16 na niskiej podłodze). W projekcie jest miejsce na rowery oraz wózek dziecięcy czy inwalidzki.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

25℃
14℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
14.40 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro