Poznański biletomat "zjada" banknoty? "Czterokrotnie nie wydał mi reszty"
Chodzi o biletomat na przystanku Zamek.
- Chciałbym, aby redakcja epoznan.pl zajęła się poznańskimi biletomatami, zwłaszcza jednym awaryjnym na przystanku Zamek - napisał do nas Czytelnik. - W tym miesiącu aż czterokrotnie nie wydał mi reszty. Niby śmieszne kwoty, bo po 10 zł, ale to, jakby nie było, już 40 zł. Pieniądze papierowe się blokują. Nie wiem, czy jest to celowy zabieg. Zgłosiłem sprawę do operatora biletomatu, pani przyjęła reklamację i mam czekać - relacjonuje.
Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego przyznaje, że biletomat nr 958 na przystanku Zamek przy ulicy Święty Marcin w czerwcu i lipcu "codziennie i regularnie sprzedawał bilety, zarówno papierowe, jak i okresowe". - Klienci doładowywali też w tym automacie tPortmonetkę. Płatności były wykonywane kartą i gotówką. Nie odnotowano w tym czasie awarii urządzenia, ale z informacji uzyskanych od operatora wiemy, że istotnie pojawiła się chwilowa usterka w obiegu banknotów, która mogła być przyczyną problemów opisanych przez Państwa Czytelnika. Jesteśmy w kontakcie z operatorem i zgłosiliśmy już prośbę o reakcję w celu wyeliminowania tej usterki - zapewnia.
Co zrobić, gdy pojawi się problem z biletomatem? W takiej sytuacji należy złożyć reklamację do operatora, którym jest Mennica Polska. Można kontaktować się w następujący sposób:
Mennica Polska - tel.: +48 22 583 91 02 lub e-mail: [email protected]
Mera Operator - tel.: +48 22 437 92 85, 22 724 40 99 lub e-mail: [email protected].
- Powyższe dane kontaktowe znajdują się na każdym biletomacie stacjonarnym. Reklamacje dotyczące transakcji realizowanej w biletomacie stacjonarnym, złożone za pośrednictwem ZTM, zostaną przekazane do operatora w celu rozpatrzenia. Ważne, żeby w treści zgłoszenia w miarę możliwości wpisać lub podać: datę i godzinę zdarzenia, ponieważ system pozwala weryfikować, czy w tym czasie transakcja przebiegła prawidłowo, numer lub dokładną lokalizację automatu, kwotę, za którą zamierzaliśmy zakupić bilet, rodzaj biletu, który zamierzaliśmy kupić, sposób zwrotu ewentualnej reklamacji: gotówka czy karta płatnicza, numer telefonu do kontaktu - kończy.