Wyciek danych klientów Aquanetu. Co się stało?
O sprawie firma dowiedziała się pod koniec kwietnia.
- 29 kwietnia Aquanet S.A. została poinformowana o możliwym wycieku danych Klientów Spółki. Przeprowadzona analiza potwierdziła, że do zdarzenia rzeczywiście doszło, a źródłem wycieku był system EBOK. Zespół specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa analizuje zakres i skutki ataku - informuje Aquanet w oficjalnym komunikacie, który pojawił się na stronie internetowej spółki.
- Dotychczasowe analiza pokazuje, że w przypadku części Klientów doszło do utraty poufności danych osobowych, takich jak: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu oraz adres e-mail. W bazie systemu EBOK nie znajdują się nr PESEL, ani nr dowodu osobistego. Jako, że w wyniku zdarzenia swoją poufność utraciła informacja jedynie o charakterze kontaktowym na jego skutek Klienci nie powinni doświadczyć poważnych negatywnych konsekwencji - dodaje.
Aquanet informuje klientów w komunikacie, że mogą otrzymywać niechcianą korespondencję marketingową na swój adres mailowy, a na numer telefonu mogą przychodzić niechciane SMS-y i połączenia. - Cyberprzestępcy mogą na podstawie pozyskanych danych próbować uzyskać od Państwa szerszy zakres informacji np. podszywając się pod inne podmioty. W celu zminimalizowania skutków naruszenia niezwłocznie rozpoczęliśmy proces obsługi incydentu bezpieczeństwa informacji zgodnie z zatwierdzonymi w Spółce procedurami, zmieniliśmy administracyjne hasła dostępowe do infrastruktury teleinformatycznej, zdarzenie zostało zgłoszone do właściwych jednostek (Prezes UODO, CSIRT GOV). Klientom zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem Internetu czy telefonu, zachowanie ostrożności w związku z otrzymywaniem korespondencji pocztowej, która może pochodzić od nieuczciwego nadawcy, skorzystanie ze środków ochrony, wskazanych w kodeksie cywilnym i/lub kodeksie postępowania cywilnego, gdyby na skutek zdarzenia doszło do utraty przez Państwa dóbr osobistych. Jeśli dowiedzą się Państwo o wykorzystaniu swoich danych przez osobę nieuprawnioną prosimy o jak najszybsze przekazanie nam tej informacji.
Aquanet równocześnie przeprasza za sytuację i zapewnia, że robi wszystko, by do podobnych zdarzeń nie dochodziło w przyszłości.