Reklama
Reklama

Zaprezentowano odrestaurowany poznański tramwaj. Będzie wozić turystów w... Krakowie

fot. MPK Kraków
fot. MPK Kraków

Wagon doczepny ND nr 454 wyremontowali pracownicy MPK Kraków.

Części do przeprowadzenia renowacji pojazdu pochodzą z czterech miast: Krakowa, Poznania, Katowic i Łodzi. - Co ciekawe Kraków jest obecnie jednym miastem w Polsce, gdzie ten typ wagonu doczepnego ND można zobaczyć i gdzie będzie się można nim przejechać. Pojazd nie przetrwał do naszych czasów, ale zgromadzone przez MPK w Krakowie części tramwajów typu N pozwoliły na jego odtworzenie przy wykorzystaniu oryginalnych elementów - podkreśla Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Kraków.

Tańsze przejazdy komunikacją miejską? Niższe stawki w strefie płatnego parkowania? Bilety na basen za 1 zł, a do teatrów - za 5 zł? Rozlicz się w Poznaniu i zyskaj więcej korzyści!
REKLAMA

Do odbudowy wykorzystano nadwozie wagonu z Tramwajów Śląskich, a podwozie krakowskiego tramwaju. Drzwi pochodzą z tramwajów łódzkich. - Ramy okienne podarowane zostały przez krakowskiego miłośnika. Tramwajowi miłośnicy z Poznania przygotowali z kolei niezbędne materiały ilustracyjne z okresu eksploatacji wagonu oraz obecne oznakowanie wagonu. Dzięki takim zabiegom udało się odtworzyć wagon doczepny będący odwzorowaniem poznańskiego tramwaju nr 454. Nic więc dziwnego, że w prezentacji wagonu w Krakowie wzięli udział przedstawiciele MPK w Poznaniu oraz z Tramwajów Śląskich.

Jak przypomina MPK Kraków, poznańskie wagony doczepne o numerach 451 - 455 wykorzystywano w latach 1963-1970. Wagony ND były efektem modernizacji MPK Poznań. - Jej elementem był m.in. poprawiający bezpieczeństwo pasażerów montaż mechanicznie zamykanych drzwi sterowanych przez motorniczego, a także hamulców szynowych, przewidzianych już w trakcie projektowania wagonu. Oprócz tego wagon wyposażono w światła stopu, kierunkowskazów oraz lusterka umożliwiające obserwację składu. Dla ułatwienia pracy warsztatów modernizowane wagony przewidziano wyłącznie jako jednokierunkowe co pozwoliłoby zmniejszyć koszty eksploatacji. Namiastką nowoczesności dla pasażerów miała być podłoga pokryta gumą zabudowana na jednym poziomie, miękkie wyściełane dermą siedzenia dla pasażerów.

Odrestaurowany tramwaj będzie kursować na Krakowskiej Linii Muzealnej. Pierwsze kursy w czerwcu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu niebezpieczna pogoda przed nami. Jest ostrzeżenie
19℃
9℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
26.90 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro