Pogoda jutro Pogoda Poznań
2-2
Przeładowane busy to plaga. "Rekordowe" zamiast 3,5 tony ważyły prawie 7
sk | aktualizacja: Czwartek, 21 września 2017 roku, godzina 10:28

Przeładowane busy i ciężarówki to wciąż spory problem na polskich drogach. Wiele z nich przekracza dopuszczalną masę całkowitą niemal dwukrotnie.

Tak było m.in. na drodze krajowej nr 32 w rejonie miejscowości Granowo (powiat grodziski). Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu z oddziału terenowego w Lesznie kontrolowali tam busy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Wszystkie sprawdzone pojazdy okazały się przeładowane. Rekordzistami okazały się samochody ważące 6,9 i 6,8 tony. Oba należały do tego samego przewoźnika. Kierowcy zostali ukarani mandatami w łącznej wysokości 2500 zł, ponadto zakazano im kontynuowania jazdy do czasu usunięcia naruszenia.

Tego samego dnia na trasie Robakowo – Rakoniewice zatrzymano pojazd członowy. Badanie wykazało 12,9 tony nacisku na oś, podczas gdy na tego typu drogach maksymalny dopuszczalny nacisk to 10 ton. W stosunku do przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą administracyjną w wysokości 15 tysięcy zł, a kierowcy zakazano dalszej jazdy tak długo, dopóki wieziony ładunek nie zostanie prawidłowo rozmieszczony na naczepie ciężarowej.

WASZE KOMENTARZE
[1][2][3]
I później się dziwić, że na drogach są koleiny.
robta co chceta tak mowi owsiak i jego banda
7 tonowy bus to Plaga? To standard,! Pozdrowienia dla Renus Data ofice.
karać karać aż się wypleni te chwasty
"sk", CIOŁKU, MATOŁKU!! Napisz, czy wiesz, czym się różni "bus" od ciężarowego pojazdu!!
winne są przepisy które rozmijają się z rzeczywistością. Skoro bus który ma DMC 3,5 T może zabrać 600 - 1200 kg w zależności od zabudowy to logiczne jest że będzie przeładowany. Kupowanie samochodu powyżej 3,5 T wiąże się ze zmianą prawa jazdy na C (koszt 10 000 zł) , tachografem godzinami pracy i ograniczeniem do 90 km/h. Jak kierowca zrobi kat. C to pójdzie na ciężki sprzęt gdzie dostanie 2 lub 3 razy więcej. Zmieńcie przepisy na takie które będą logiczne - dmc do 7,5 T prawo jazdy kat. B ale ogranicznik prędkości do 90 lub 100 km/h i większość firm będzie jechała uczciwie.
~eMJay: I później się dziwić, że na drogach są koleiny....
Koleiny???? 7 ton to nie tragedia jak jeżdżą zestawy po 40 ton prawie.... pomyśl zanim napiszesz komentarz
akcja na pokaz. Sprawę powinno załatwić się systemowo. Każdy samorząd powinien w zależności od ilości głównych wylotówek powinien mieć dwie trzy przewożne wagi, wtedy byłaby stała prewencja. GDDKiA powinna montować stałe takie wagi na drogach krajowych wraz aparatem foto rejestrującym przejazd takiego delikwenta. Skończyłyby się problemy z wiecznym remontowaniem rozjeżdżonych dróg. W Poznaniu, mądry magistrat gdyby był i myślał, miałby wagi przewoźne i stawiał je z zaskoczenia przed wyjazdami z budów. Zapewniam, że wszystkie ciężarówki zarówno wjeżdzające do nich jak wyjeżdżające z ziemią są przeładowane względem nośności lokalnych ulic.
To chyba nie jest wina kierowców..?
Madeline: To chyba nie jest wina kierowców..?...
A niby kogo ? Wystarczy sprawdzić na wadze ile ładunku się ma Przeładowany= nie wyjeżdzam w trase- proste
Madeline: To chyba nie jest wina kierowców..?...
pewnie że nie , to wina samochodów że sobie tyle towaru nawrzucały.
Głównie chodzi o hamulce, które są zaprojektowane dla masy 3500 kg.
~Autor: Koleiny???? 7 ton to nie tragedia jak jeżdżą zestawy po 40 ton prawie.... pomyśl zanim napiszesz komentarz...
Ale do kogo ty masz pretensje że nie chciało ci się uczyć i ciężarówką jeździsz? W swoim ciągnik i naczepie ile masz opon? Na jaką powierzchnie rozkłada się ten nacisk 40t? Policzyłbym Ci dokładnie i udowodnił że przeładowany 7 tonowy bus ma większy nacisk na 1cm2 powierzchni niż załadowany do pełna zestaw, ale nie po to skończyłem politechnikę żeby się spoufalać z rzadko kąpiącym się capem.
~Autor: Głównie chodzi o hamulce, które są zaprojektowane dla masy 3500 kg. ...
Ogólnie tak, te wszystkie Ducato itp. ale jest też wyjątek mianowicie Iveco Daily który pomimo ładowności do 3,5t ma szerokie laczki na bliźniakach, wielki silnik i bardzo dobre hamulce. Wrzucasz na takiego 5t towaru i nawet się nie spoci, ale nie kosztuje 90 tyś tylko 120 i dlatego jest ich niewiele. ;)
~Autor: Głównie chodzi o hamulce, które są zaprojektowane dla masy 3500 kg. ...
Ogólnie tak, te wszystkie Ducato itp. ale jest też wyjątek mianowicie Iveco Daily który pomimo ładowności do 3,5t ma szerokie laczki na bliźniakach, wielki silnik i bardzo dobre hamulce. Wrzucasz na takiego 5t towaru i nawet się nie spoci, ale nie kosztuje 90 tyś tylko 120 i dlatego jest ich niewiele. ;)
~Autor: Głównie chodzi o hamulce, które są zaprojektowane dla masy 3500 kg. ...
Ogólnie tak, te wszystkie Ducato itp. ale jest też wyjątek mianowicie Iveco Daily który pomimo ładowności do 3,5t ma szerokie laczki na bliźniakach, wielki silnik i bardzo dobre hamulce. Wrzucasz na takiego 5t towaru i nawet się nie spoci, ale nie kosztuje 90 tyś tylko 120 i dlatego jest ich niewiele. ;)
Oszczędności i tyle. Zamiast wysłać 2 busy z ładunkiem po 3 i pół tony każdy to jedzie jeden z 7-tonowym.
~Autor: Koleiny???? 7 ton to nie tragedia jak jeżdżą zestawy po 40 ton prawie.... pomyśl zanim napiszesz komentarz...
a ile osi masz pod tymi 40 tanami i opony z ducato montujesz?
co to za kara 2500 !! to śmiech na sali. Kierowcy dowalić przynajmniej 20 tyś a Przedsiębiorstwo powinno zapłacić 1 mil zł. Płatne od razu na miejscu.
co to za kara 2500 !! to śmiech na sali. Kierowcy dowalić przynajmniej 20 tyś a Przedsiębiorstwo powinno zapłacić 1 mil zł. Płatne od razu na miejscu.
co to za kara 2500 !! to śmiech na sali. Kierowcy dowalić przynajmniej 20 tyś a Przedsiębiorstwo powinno zapłacić 1 mil zł. Płatne od razu na miejscu.
co to za kara 2500 !! to śmiech na sali. Kierowcy dowalić przynajmniej 20 tyś a Przedsiębiorstwo powinno zapłacić 1 mil zł. Płatne od razu na miejscu.
co to za kara 2500 !! to śmiech na sali. Kierowcy dowalić przynajmniej 20 tyś a Przedsiębiorstwo powinno zapłacić 1 mil zł. Płatne od razu na miejscu.
~Pieszy Pasażer: winne są przepisy które rozmijają się z rzeczywistością. Skoro bus który ma DMC 3,5 T może zabrać 600 - 1200 kg w zależności od zabudowy to logiczne j...
I jeszcze licencja na transpirt drogowy rzeczy oraz zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego około 2000 zł plus 3000 tys. na dodatkowe papiery. A wszystko dzięki Unii Jewropejskiej czyli IV Rzeszy.
~Pieszy Pasażer: winne są przepisy które rozmijają się z rzeczywistością. Skoro bus który ma DMC 3,5 T może zabrać 600 - 1200 kg w zależności od zabudowy to logiczne j...
I jeszcze licencja na transpirt drogowy rzeczy oraz zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego około 2000 zł plus 3000 tys. na dodatkowe papiery. A wszystko dzięki Unii Jewropejskiej czyli IV Rzeszy.
WASZE KOMENTARZE
[1][2][3]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~
zarejestruj /
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimg
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
W razie problemów z dodaniem komentarza sprawdź czy Twoja przeglądarka ma włączoną obsługę ciasteczek.