FRAJDA, GRANDA, BZIK / Kolekttacz

Polski Teatr Tańca Stanisława Taczaka 8

Spotkanie ciał odbywa się właśnie w tym momencie, zawsze jest wyjątkowe, jedyne, niepowtarzalne. Niespodziewanie się zaczyna i w każdej chwili może się zakończyć. Spektakl to spotkanie: naturalne, swobodne, otwarte, włączające, gotowe na sugestie, wrażliwe.
Spokój bliskość wspólnota rodzina. Czego w niej doświadczamy? Różnorodności, niespodzianek, nieporozumień, frajdy, awarii, kłótni i bzika! Jesteśmy od siebie różni, każdy niesie ze sobą swoją historię, spotykamy się, czekamy na siebie, uciekamy od siebie. Jesteśmy jak kolorowe kuleczki wrzucone do jednego pudełka - czasem się ściskamy, czasem toczymy obok siebie, a czasem zderzamy, wywracamy i powodujemy eksplozję.
Eksperymentujemy, dojrzewamy obok siebie, poznajemy samych siebie. Właśnie dlatego, że jesteśmy razem, połączeni niewidzialna siatką uczuć i myśli. Czy bywa nam ze sobą ciężko? Tak, przecież każdy przekracza swoje granice, każdy się potyka, każdy z nas rozkręca od czasu do czasu grandę!
Performując, szukamy szczególnej energii, która daje swobodę, skupienie a zwłaszcza radość. Prowokujemy, tworzymy i obserwujemy relacje, także pomiędzy sobą. W spektaklu podejmujemy niezwykle ciekawy dla nas temat postrzegania odmienności. Dostrzegania różnic i reagowania na nie, akceptowania ich. Towarzyszy nam niezaprogramowana na siłę interakcja. Pragniemy podkreślić wagę kontaktu z samym sobą, jak i kolektywnego, swobodnego działania we wspólnocie.
Choreografia / reżyseria/ wykonanie:
Kolekttacz w składzie: Aniela Kokosza, Paulina Giwer-Kowalewska, Agnieszka Dubilewicz
Współpraca choreograficzna: Izabela Chlewińska
Przestrzeń*: Tomasz Bergmann
Muzyka: Hania Rani
W scenie Grandy wykorzystano fragment utworu Sam Spiegel „Mutant brain”.
Kostiumy: Olga Strizhniova
Produkcja: Art Fraction Foundation
wiek odbiorców: 2,5-4 lat
czas trwania: ok. 40 min

*Przestrzeń z obiektami sensorycznymi jest rozwinięciem myśli podjętej podczas instalacji performatywnej CIAŁO autorstwa Izy Chlewińskiej i Tomka Bergmanna, która była częścią wystawy CO DWIE SZTUKI TO NIE JEDNA w Zachęta — Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie w 2020 roku.
fot. M. Zakrzewski