Carme(n)love oraz Intercepted/Przechwycone | Kielecki Teatr Tańca

Polski Teatr Tańca Stanisława Taczaka 8

Carme(n)love oraz Intercepted/Przechwycone na scenie Polskiego Teatru Tańca.
 
Carme(n)love
To autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale… Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej… O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy znała Carmen prawdziwą miłość…czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną?? Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości… Dlaczego źle skończyła?? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości?? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy… Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach Zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę pełną krzyków i płaczu…Taka będzie moja Carme(n)love…. Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.

choreografia: Małgorzata Ziółkowska
muzyka: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha
kostiumy: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak
scenografia: Jaśmina Parkita
reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
projekcje wideo: Grzegorz Kaczmarczyk
wideo z udziałem: Alicja Horwath- Maksymow, Michał Ośka, Mila Łącka (dziecko)
obsada: Alicja Horwath-Maksymow (Carmen), Joanna Polowczyk, Mateusz Wróblewski, Tomasz Słomka, Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski

czas trwania: 30 min

Intercepted/Przechwycone
Choreografia pt.: “Intercepted/Przechwycone” została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre/ Wojciecha Mochnieja.
Przechwycone w drodze do celu …
Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do CELu kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić?

Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa, i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji – choć trudno, warto wytrwać!
choreografia: Wojciech Mochniej
muzyka: Wojciech Frycz
scenografia: Maciej Miernik
światło: Grzegorz Pańtak
kostiumy: Aleksandra Machnik

artyści: Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski, Kamil Zdańkowski
czas trwania: 40 min
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2019.

Spektakle Kieleckiego Teatru Tańca są prezentowane w ramach Polskiej Sieci Tańca. Więcej informacji: pst.info.pl