blog background
 
Albert: Niezastąpione superfoods
diety, drowie, odżywianie, superfoods
metka_epoznan
Prozdrowotne orzechy - moja lista ulubionych propozycji
ok
0
not ok
0
liczba odsłon: 20

Nie od dziś wiadomo, że orzechy mają dobroczynny wpływ na zdrowie. Są one niezmiennie wykorzystywane już od wielu pokoleń. To najlepsze potwierdzenie wysokiej skuteczności. Oczywiście warto jest wziąć pod uwagę, że niemal każda odmiana działa nieco inaczej. Podstawą jest to, aby znaleźć wariant odpowiedni dla siebie. W pierwszej kolejności należy określić indywidualne preferencje i potrzeby.

Wybierając orzechy dobrze jest kierować się ich właściwościami. Nie bez znaczenia jest również smak – dotyczy to w szczególności tych, którzy oczekują smacznej przekąski. Poniżej znajduje się lista moich ulubionych produktów. Być może dla kogoś będzie ona pomocna.

Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie pochodzą z samej Amazonii. Jest to bogate źródło kwasów tłuszczowych, które w sposób naturalny poprawiają odporność organizmu, a także regulują pracę narządów wewnętrznych. Należy wspomnieć również o tym, że zawierają one silne przeciwutleniacze. To substancje, które chronią przed pojawieniem się oraz rozwojem wolnych rodników. Należy mieć świadomość, że wolne rodniki mogą być przyczyną wielu groźnych chorób, a nawet raka.

Kolejną zaletą orzechów brazylijskich jest to, że wzmacniają one pracę serca. Poprawiają również przepływ krwi, co zmniejsza szansę zawału, czy też innych niebezpiecznych schorzeń. Należy dodać, że obniżają one poziom złego cholesterolu. Są zalecane również w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia tętniczego.

Orzechy brazylijskie doskonale wpływają na układ nerwowy. Dzięki nim można poprawić pamięć oraz koncentrację. Regularne ich spożywanie przygotowuje mózg do przyswajania nowych informacji. W ten sposób można również zniwelować stres i napięcie. 

Na uwagę zasługuje fakt, że orzechy brazylijskie są zalecane również podczas rekonwalescencji. Ułatwiają one przywrócenie organizmu do stanu równowagi. Jest to szczególnie ważne po przebytym zabiegu, czy też operacji. Składniki aktywne wspierają regenerację organizmu.

Badania naukowe udowodniły, że substancje zawarte w orzechach brazylijskich zwiększają tempo odnowy naskórka, a także chronią przed nadmierną utratą wody. To właśnie dzięki temu skóra pozostaje elastyczna i napięta. Omawiana odmiana świetnie wpływa także na płodność. W przypadku mężczyzn poprawia ona jakość nasienia. O orzechach brazylisjkich aktywnie rozpisują się popularne polskie megaserwisy o zdrowiu takie jak na przykład Naturalnemetody - https://naturalnemetody.pl/orzechy-brazylijskie/ (masa cennych porad i przejrzyście opisane właściwości). 

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie są z pewnością wszystkim dobrze znane. Nie każdy jednak wie, że jest to cenne źródło fosforu. Pozytywnie wpływają one na stan kości, a także pracę narządów wewnętrznych. Trzeba również wiedzieć, że jest to źródło kwasów omega-3. Dzięki temu możliwa jest budowa mocnej bariery przed drobnoustrojami. Zmniejsza to ryzyko przeziębienia, czy też rozwoju męczących chorób.

Plusem orzechów włoskich jest również to, że usprawniają one pracę mózgu. Są szczególnie zalecane podczas intensywnego wysiłku intelektualnego. Ułatwiają zapamiętywanie nowych informacji. Zmniejszają również uczucie zmęczenia i znużenia.

Oczywiście z ilością spożywanych orzechów nie należy przesadzać. Dotyczy to w szczególności osób na diecie. Są one dość kaloryczne, co nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki.

Pistacje

Pistacje są pyszne, a jednocześnie prozdrowotne. Regulują one pracę układu pokarmowego. Posiadają sporą ilość błonnika, który przyspiesza trawienie oraz usprawnia metabolizm. To właśnie dzięki temu eliminacja toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii będzie przebiegać sprawniej.

Warto wiedzieć, że pistacje pozytywnie wpływają na wzrok. Systematyczne spożywanie tej odmiany orzechów zmniejsza ryzyko pogłębiania się wady. Zaletą jest również to, że posiadają one w swoim składzie potas oraz beta-karoten.

Pistacje to również źródło drogocennych witamin – B1 oraz B6. Niestety są one dość kaloryczne, a więc warto zachować jest umiar.


 
WASZE KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
Zdjęcie: jovanka