blog background
 
martynio: Marketing w internecie
marketing, strony www, reklama
metka_epoznan
Wizytówki NAP w pozycjowaniu lokalnym
ok
0
not ok
0
liczba odsłon: 29

Czym jest NAP

NAP to skrót od angielskich słów oznaczających nazwę firmy (Name), adresu (Address) oraz numeru telefonu (Phone number), czyli danych po jakich możemy zidentyfikować firmę oraz określić dane teleadresowe. Cytowanie NAP w pozycjonowaniu lokalnym stron internetowych wykorzystywane jest aby osiągać topowe pozycje w wyszukiwarce Google.

Dzieje się tak ponieważ robotowi wyszukiwarki łatwiej powiązać daną lokalizację z konkretną firmą. W dobie przestępstw internetowych cytowanie NAP przyczyni się również do polepszenie wizerunku firmy wśród potencjalnych klientów, ponieważ pokażemy im, że nasza firma to nie przysłowiowy „krzak”.

Linki z wizytówek NAP

Cytowanie NAP pozwala na polepszenie pozycji strony internetowej w regionalnych wynikach wyszukiwania. Ważnym czynnikiem w SEO są również klikalne linki, które przenoszą moc (page rank) między stronami www. Niektóre serwisy takie jak bazy firm czy serwisy społecznościowe zbierające dane NAP pozwalają na umieszczenie klikalnego odnośnika do naszej strony, przez co możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Linki z wizytówek NAP będą kolejnym sygnałem dla wyszukiwarki, aby podnieść pozycje naszej strony. Ważnym czynnikiem jest również jakość strony, na której chcemy stworzyć wizytówek naszej firmy. Istotne, aby miała dobrą widoczność w wyszukiwarce, nie była serwisem stworzonym typowo pod spamowanie i umieszczenie tego typu wpisów. Stworzenie dobrej listy do umieszczenia linków z wizytówek NAP zajmuje sporo czasu, dlatego można zlecić to zadanie firmie, która się w tym specjalizuje.

Zamów wizytówki NAP na: https://rankit.pl/uslugi/linkbuilding/wizytowki-nap/

Pozycjonowanie lokalne a NAP

Pozycjonowanie lokalne to proces polegający na zwiększeniu widoczności stron www na regionale słowa kluczowe. Google wykorzystując mechanizm geolokalizacji jest w stanie określić nasze aktualne położenie i na tej podstawie na część słów kluczowych takich jak „salon fryzjerski” czy „mechanik samochodowy” wyświetlić nam wyniki z naszego najbliższego otoczenia. Jak pisze Kordian Minkina z Rankit.pl, aż 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. To znaczny, że prawie połowa użytkowników szuka usług i produktów w swojej najbliższej okolicy. Dzięki lokalnym wynikom małe firmy mają realne szanse na konkurowanie z większymi globalnymi graczami, które dysponują dużym budżetem na działania marketingowe.

Dzięki cytowaniu NAP na zewnętrznych serwisach możemy skutecznie poprawić wyniki naszej strony w lokalnym SEO.

Lista serwisów NAP

Wiele serwisów pozwala na darmowe umieszczenie wizytówki NAP z danymi firmy. Listę skutecznych serwisów, które przekładają się na poprawę pozycji można zrobić samemu, co zajmuje sporo czasu i trzeba posiadać odpowiednią wiedzę lub zlecić ich realizację zewnętrznej firmie, która posiada własne listy serwisów NAP.

Przykładowa lista serwisów NAP:

·         http://msp.money.pl/baza-firm/

·         http://aleo.pl

·         http://baza-firm.com.pl

·         http://bazafirm.e-gratka.pl

·         http://bazafirm.org

·         http://bizeo.pl

·         http://biznesbox.com/

·         http://biznesfinder.pl

Wizytówki NAP konkurencji możemy znaleźć za pomocą serwisów zbierających bazy linków takich jak MajesticSEO czy Ahrefs.com. Można je również wyszukać za pomocą Google wpisując w oknie wyszukiwarki zapytania takie jak „domenakonkurencji.pl”, „Nazwa firmy konkurencji” itp.

WASZE KOMENTARZE
Autor bloga wyłączył możliwość komentowania tego wpisu
Zdjęcie: jovanka