blog background
 
agencjawidoczni: Marketing internetowy
marketing, internet, widoczni, Poznań
metka_epoznan
Trend przeprowadzek z centrum Poznania do miejscowości okolicznych - skąd się bierze?
ok
0
not ok
1
liczba odsłon: 30

Trendy panujące obecnie na rynku nieruchomości wskazują na to, że w roku 2018 sprzedaż mieszkań, zwłaszcza zlokalizowanych w dużych miastach, spadnie. Z jednej strony deweloperzy mają kłopot ze znalezieniem atrakcyjnych gruntów pod budowę, a z drugiej kupujący nie będą mogli już skorzystać z programu MDM. Ludzie coraz bardziej cenią spokój i prywatność, dlatego decydują się opuścić zatłoczone centrum i przeprowadzić do podmiejskich miejscowości.


Poznaniacy chcą ciszy i przestrzeni


Powyższą sytuację można zaobserwować w 6 największych miastach w Polsce, w tym w Poznaniu. Rynek mieszkań staje się tutaj coraz bardziej nasycony, a ceny nieruchomości nieznacznie, ale jednak konsekwentnie, rosną. Jednocześnie pod Poznaniem, na przykład w Mosinie, Komornikach czy Swarzędzu, powstają nowoczesne osiedla domów i mieszkań, które są bardziej atrakcyjne cenowo i zapewniają korzyści o jakie trudno w dużym mieście: przestrzeń, zieleń i ciszę.

Do podpoznańskich gmin wyprowadzają się najczęściej młode rodziny z dziećmi.


Okiem dewelopera


Przyczyną takiego stanu rzeczy są zarówno czynniki ekonomiczne, jak i społeczne.

Społeczeństwo staje się coraz bardziej zamożne, a mieszkanie w bloku w centrum miasta dawno przestało kojarzyć się z luksusem. Dla mieszkańców Poznania komfort kojarzy się przede wszystkim z posiadaniem dużego domu, najlepiej z własnym ogródkiem i w sąsiedztwie terenów rekreacyjnych, takich jak lasy czy jeziora - mówi Joanna Jakubowska, z PB Lechbud. - Ludzie chcą uciec od zgiełku i zanieczyszczonego powietrza. Sprzyjają temu współczesne realia zawodowe, które w coraz mniejszym stopniu wymagają wychodzenia z domu. Nieruchomości za miastem nie tylko są tańsze, ale też generują niższe kwoty podatków i ubezpieczeń - dodaje Jakubowska.


Postępująca suburbanizacja: trendy i statystyki


Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie REAS za III kwartał 2017 roku deweloperzy budujący na terenie Poznania odnotowali 5 % spadek sprzedaży. Liczba transakcji zmalała natomiast o około 30% w porównaniu do poprzednich kwartałów. Jednocześnie badania GUS donoszą, że liczba osób zamierzających kupić mieszkanie lub dom jest najwyższa od czasów ostatniego boomu, który miał miejsce w latach 2006-2008. Znaczna część kupujących planuje kupić nieruchomość mieszkalną poza granicami lub na obrzeżach dużych oraz średniej wielkości miast. Proces suburbanizacji, czyli stopniowego wyludniania się centralnych dzielnic w dużych miastach, stopniowo postępuje. W konsekwencji można obserwować coraz większy rozwój infrastruktury handlowo-usługowej na terenach podmiejskich, a także powstawanie tak zwanych miast-sypialni.


Dobrym przykładem jest tutaj podpoznańska gmina Mosina, która zapewnia swoim mieszkańcom swobodny dostęp do szkół, w tym podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli. Na jej terenie zarejestrowanych jest około 3000 podmiotów gospodarczych, a także znajdują się liczne urzędy, instytucje i sklepy. Mosina zapewnia sprawny dojazd do centrum Poznania, zarówno komunikacją miejską, jak i prywatnym autem. Nic dziwnego, że coraz więcej Poznaniaków przeprowadza się na tutejsze nowoczesne osiedla domów czy mieszkań. Są one strzeżone, posiadają ogródki, halę garażową, liczne miejsca postojowe czy plac zabaw dla dzieci. Cena za metr jest tutaj nawet kilka razy niższa niż w centrum Poznania.


Opinia eksperta


To dobry moment na zakup domu lub mieszkania. Mamy dobrą koniunkturę, która jest wspierana przez rekordowo niskie bezrobocie, rosnące płace oraz stabilny wzrost gospodarczy. Dodatkowym bodźcem do poczynienia tej inwestycji jest także nowy program “Mieszkanie Plus” - mówi Joanna Jakubowska z PB Lechbud.


GUS: prognozy na kolejne lata


Gminy znajdujące się w sąsiedztwie największych polskich miast zaczynają pękać w szwach. Jest to spójne z prognozami GUS, z których wynika, że w kolejnych latach tylko w kilku spośród 39 dużych miast (powyżej 100 tysięcy mieszkańców) odnotuje wzrost liczby mieszkańców. Poznań nie znajduje się w tej grupie. Wielkopolanie chcą żyć w spokojnej, cichej okolicy, ale jednocześnie korzystać z rozwiniętej infrastruktury miejskiej. Okoliczne gminy stwarzają im tę szansę.

 
WASZE KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimgNie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
avatar
AGENCJAWIDOCZNI
agencjawidoczni.epoznan.pl
RSSsend_message
Stworzyliśmy pierwsze w Polsce Centrum Marketingu Internetowego. To nie tylko nowa siedziba firmy. To również nowoczesna przestrzeń do realizacji warsztatów i otwartych spotkań związanych z marketingiem internetowym i rozwojem biznesu online.

Jest to w pełni inwestycja agencji Widoczni, która podjęła decyzję o budowie własnej siedziby w odpowiedzi na dynamiczny rozwój i coraz większe potrzeby zespołu. Wysokie oczekiwania mógł spełnić tylko budynek powstały w oparciu o indywidualny projekt.
POLECANE STRONY
widoczni.com
nowymarketing.pl
marketerplus.pl
ARCHIWUM WPISÓW
Zamieszkaj w Lesznie w domu swoich marzeń! (14 wrz 2018)
Trend przeprowadzek z centrum Poznania do miejscowości okolicznych - skąd się bierze? (26 mar 2018)
Z budki telefonicznej do internetu… czyli, jak zaczynały agencje w latach 90.? (14 mar 2018)
Rynek pracy nie chce humanistów? Są branże, które temu zaprzeczają (18 sie 2017)
Kampania AdWords czy pozycjonowanie szerokie – na co się zdecydować? (14 lip 2017)
Jak budować wizerunek firmy w sieci? (7 lip 2017)