blog background
 
Porady Prawnicze: Poznański Blog Prawniczy
prawo, kancelaria, podatki
metka_epoznan
Reklamacja zakupionego towaru
ok
0
not ok
0
liczba odsłon: 27

Zakupy przez internet są napewno bardzo wygodne, ponieważ możemy skorzystać z wielu ofert zebranych w jednym miejscu. Dodatkowo sprzedawcy internetowi organizują bardzo dużo ofert promocyjnych niż sprzedawcy tradycyjni. Jednak podczas zakupów klient nie zawsze jest informowany o prawa jakie mu przysługują. Klient kupujący towary przez internet ma prawo między innymi do reklamacji nabytego towaru. 

Kiedy jako konsument mamy prawo do reklamacji zamówionego towaru?

Konsument kupujący różnego rodzaju towary przez internet w przypadku gdy zamówiony towar okaże się wadliwy to wtedy klient ma prawo do reklamacji. Klient ma również prawo do tego, aby zwrócić towar nieużywany. Konsument ma prawo do zwrotu niewykorzystanych usług, których zakup nastąpił za pośrednictwem stron oferujących kupony rabatowe w ramach, których klient może skorzystać z pewnych usług za czasem bardzo niską cenę. Konsument dokonując zakupu przez internet powinien pamiętać o tym, że niezgodność towaru z tym, który zamawialiśmy powoduje odpowiedzialność sprzedawcy przed konsumentem. Klient powinien w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru złożyć pisemną reklamację. Sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi czy uznaje reklamację lub czy ją odrzuca. Należy tutaj pamiętać też o tym, że prawa nie określa o jakie dni chodzi, czy robocze lub kalendarzowe. Kupując powinien pamiętać też również o tym, że jeżeli sprzedawca nie udzieli odpowiedzi w ciągu 14 dni to konsument może uznać, że jego reklamacja została uznana. Uznanie reklamacji nie oznacza, że towar zostanie w tym czasie wymieniony lub naprawiony. 

Reklamacja towaru zamówionego przez internet bez paragonu

Dowód zakupu, czyli paragon, faktura lub potwierdzenie zakupu powinien zostać dołączony do składanej reklamacji. Posiadanie takiego dokument jest podstawą do przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia przez sprzedawcę. Jeżeli cena za towar w sklepie internetowym została obniżona związku z pewną wadą to konsumentowi nie przysługuje prawo do reklamacji. Konsument może jednak zauważyć wadę, która była niewidoczna w czasie zakupu i wtedy kupujący ma podstawę do zwrotu pieniędzy. 

Czas ma odstąpienie od umowy sprzedaży towaru

Od dnia otrzymania przesyłki liczony jest okres 14 dni, w którym to klient może odstąpić od umowy sprzedaży towaru. 

Powiązane tematy:

  1. Reklamacja w przewozach międzynarodowych

WASZE KOMENTARZE
Autor bloga wyłączył możliwość komentowania tego wpisu
Zdjęcie: Marek Barankiewicz