Reklama

Sprawniejsze przejazdy Wrocław - Poznań. Pociągi znów mają do dyspozycji dwa tory

Zdjęcie ilustracyjne | fot. PKP PLK

Dwoma torami kursują już pociągi między Rawiczem a Żmigrodem.

Dwa zmodernizowane tory z Rawicza do Żmigrodu zapewniają płynną jazdę pociągów. Na przebudowanym odcinku jest nowa sieć trakcyjna, nowoczesny system sterowania. Rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, umożliwią sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych. Dwutorowa jazda ograniczy ryzyko przerwy w ruchu kolejowym. W przypadku niespodziewanych zdarzeń na jednym torze, możliwa jest dwukierunkowa jazda po drugim. Zmiana nie ma wpływu na rozkład jazdy - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK

. Niebawem, bo w połowie grudnia skończą się prace torowe między Bojanowem a Lesznem. Ponadto na modernizowanym odcinku z Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidziano 7 nowych wiaduktów kolejowych i drogowych, m.in. w Kościanie i Nacławiu oraz modernizacje 24 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Lesznie.

Modernizacja linii umożliwi zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h. Czas przejazdu z Czempinia do granicy Dolnego Śląska skróci się o ok. 20 min. Najszybsze składy pokonają odcinek Poznań - Wrocław w ok. 1:30 h. Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - wylicza Śledziński. .

Ponadto dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskują nowoczesne perony m.in. w Kościanie, Lesznie, Bojanowie i Rawiczu. Wyższe platformy z antypoślizgową nawierzchnią ułatwiają korzystanie z pociągów. Modernizowane stacje i przystanki są dostosowywane także do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się - powstają windy lub pochylnie.

Prace na modernizowanych odcinkach Czempiń - Leszno i Leszno - granica województwa dolnośląskiego są planowane do końca 2020r. Okres realizacji poszczególnych obiektów był zmieniany przede wszystkim ze względu na bezumowne zejście z placu budowy włoskiego wykonawcy. Inwestor zapewnił jednak kontynuację robót na ważnej dla mieszkańców i podróżnych linii kolejowej - kończy Śledziński.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję w ramach projektu: "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń". Modernizacja warta jest ponad 1,5 mld zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu "Łącząc Europę" (CEF).

Reklama
Maksymalna liczba znaków: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
22.77 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro