Reklama
Reklama

Płaciłeś kartą w sklepach sieci Kaufland? Lepiej sprawdź wyciąg z konta

fot. Lotus Head/freeimages.com
fot. Lotus Head/freeimages.com

O nietypowym problemie klientów poinformował portal zajmujący się cyfrowym bezpieczeństwem niebezpiecznik.pl. Z informacji portalu wynika, że osoby z terenu całego kraju mogły zostać obciążone transakcjami, których w rzeczywistości nie wykonały.

O problemie portal niebezpiecznik.pl poinformował jeden z jego czytelników. Pan Mariusz na wyciągu z konta zauważył, że jego karta została obciążona kwotą ponad 100 zł. Z wyciągu wynikało, że czytelnik zapłacił za zakupy w sklepie oznaczonym w systemie jako Kaufland 01. Problem w tym, że pan Mariusz nie robił zakupów w tym sklepie. Pobrana kwota po trzech dniach wróciła na konto czytelnika, ale ten postanowił wyjaśnić sprawę. Udało mu się tylko ustalić, że nie jest jedynym poszkodowanym, ale pracownicy infolinii sklepu nie potrafili wyjaśnić szczegółów.

Pan Mariusz zwrócił się ze sprawą do portalu niebezpiecznik.pl, a ten otrzymał odpowiedź z biura prasowego sieci Kaufland -Z uwagi na błąd techniczny, który wystąpił u naszego agenta rozliczeniowego, część transakcji kartowych została błędnie rozliczona lub przypisana do innego sklepu, niż transakcja rzeczywiście miała miejsce. Błąd został zidentyfikowany i stosowne informacje zostały wysłane do banków wydawców kart, aby skorygować błędne operacje, co powinno nastąpić w ciągu trzech dni. Zapewniamy równocześnie, że dane kart są przetwarzane w bezpieczny sposób przy zachowaniu odpowiednich standardów - napisał Michał Ostrowidzki.

Niebezpiecznik.pl czeka na dodatkowe wyjaśnienia ze strony sieci Kaufland, a także poprosi o wyjaśnienia agenta rozliceniowego.

Po naszej publikacji otrzymaliśmy oświadczenie od firmy eservice, która obsługuje płatności w sieci Kaufland. Publikujemy je w całości:

W wyniku nieprawidłowego zachowania jednego z komponentów IT, 16 listopada br. nastąpiło niewłaściwe rozliczenie części transakcji przeprowadzonych przez Klientów w sieci Kaufland.

Systemy bezpieczeństwa eService natychmiastowo wykryły zdarzenie i niezwłocznie, jeszcze tego samego dnia, przesłaliśmy do banków informacje o unieważnieniu tych transakcji. Skutkiem był natychmiastowy zwrot środków na konta Klientów.

Pragniemy poinformować, że dane Klientów oraz ich kart są całkowicie bezpieczne, a transakcje zostały już skorygowane. Klienci nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań.

Przepraszamy za ewentualne trudności. Dołożymy wszelkich starań, aby tego typu zdarzenia nie miały miejsca w przyszłości.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
30.23 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro