Reklama
Reklama

Komunikacyjna rewolucja na ul. Święty Marcin. Utrudnienia potrwają rok

fot. PIM
fot. PIM

Zapowiadana od wielu lat przebudowa ulicy Święty Marcin powoli staję się faktem. Światło dzienne ujrzał też projekt nowej organizacji ruchu w tym rejonie. Z utrudnieniami muszą się liczyć piesi, kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jak już wcześniej informowaliśmy na początku września ruszy przebudowa ulicy Święty Marcin. Prace na odcinku pomiędzy ul. Gwarną a ul. Ratajczaka przeprowadzi firma Budimex S.A. Realizacja zadania to koszt 57,6 mln. zł brutto. W ramach prac ma zostać przebudowane torowisko tramwajowe wraz z trakcją tramwajową, ma też zostać przebudowana jezdnia i chodniki. W obrębie prac znajduje się też przebudowa sieci elektroenergetycznych, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, deszczowej, ogólnospławnej, gazowej, ciepłowniczej i telekomunikacyjnej, budowa instalacji nawadniającej, słupów oświetleniowo - trakcyjnych, elementów małej architektury, ścian oporowych i schodów terenowych oraz nasadzenia zieleni wysokiej i niskiej.

Dla mieszkańców Starego Miasta ale także dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, którzy codziennie przejeżdżają przez centrum oznacza to duże zmiany. A projekt organizacji ruchu, który właśnie został zaprezentowany będzie jeszcze szeroko dyskutowany. Według projektu w nocy z 2 na 3 września nastąpi zamknięcie ul. św. Marcin wraz z obszarem skrzyżowań z ulicami: Gwarną, Garncarską, Kantaka, Ratajczaka. Kierowcy będą mogli poruszać się objazdem sąsiednimi ulicami, natomiast ruch tramwajowy skierowany zostanie m.in., przez ul. Królowej Jadwigi, której remont zakończy się 31 sierpnia. Co istotne w ramach planowanych zmian. Niektóre ulice, choćby: Ratajczaka, Garnacarska czy Kantaka będą dwukierunkowe - ale tylko na potrzeby mieszkańców.

Rada osiedla tego projektu jeszcze oficjalnie do zaopiniowania nie dostała. Natomiast często jest tak, że te projekty, które otrzymujemy są przygotowane przez planistów z Sochaczewa, z Warszawy, którzy nigdy w Poznaniu nie byli i tworzą jakieś dziwne rozwiązania. Chcielibyśmy żeby ZDM i miejskie służby bardziej elastycznie, plastycznie regulowały to, co się będzie działo - mówi Tomasz Dworek, Rada Osiedla Stare Miasto.

Poznańskie Inwestycje Miejskie będą wnikliwie wsłuchiwać się w głosy i opinie mieszkańców, dotyczące zarówno przebiegu prac budowlanych, jak również organizacji ruchu i w miarę możliwości technicznych postaramy się uczynić je jak najmniej uciążliwymi dla mieszkańców - zapewnia prezes PIM-u Paweł Śledziejowski.

By remont dla mieszkańców był jak najmniej uciążliwy prace prowadzone będą etapami. Czasami pytają nas mieszkańcy miasta czemu tak długo - dlatego żeby nie było sytuacji, że zamykamy całe centrum miasta na kilka lat. Tak nie może być. Musimy to wszystko etapować po to, żeby zawsze był zachowany dojazd dla mieszkańców - to jest podstawowa kwestia, dla dostaw oraz dla komunikacji miejskiej - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Według wstępnych planów tramwaj na ulicę Święty Marcin ma wrócić pod koniec października 2018 roku. Zakończenie prac budowlanych planuje się na koniec stycznia 2019 roku a oddanie ulicy do użytkowania - na koniec marca 2019 roku. Tramwaje ulicą Ratajczaka mają pojechać za 5 lat.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
6.56 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro