Reklama

ZTM nałożył 200 tysięcy zł kary na Nextbike. Za co?

fot. Piotr Sagalara
fot. Piotr Sagalara

Zarząd Transportu Miejskiego nałożył na firmę Nextbike, operatora systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego, 200 000 złotych kary.

Jak wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z ZTM, główną przyczyną nałożenia kary był brak nowoczesnych terminali na wszystkich stacjach PRM na początku tegorocznego sezonu. - Umowa była taka, że wszystkie stacje zostaną wyposażone w nowoczesne terminale do obsługi systemu. Kilka dni przed rozpoczęciem sezonu okazało się jednak, że na kilku stacjach pojawią się terminale analogowe, z których wcześniej zrezygnowaliśmy - mówi. Dziś nowoczesne terminale są już na każdej stacji, ale początkowo mieszkańcy musieli korzystać z mniej wygodnych urządzeń.

Nie jest to jedyny powód ukarania operatora. - Z umowy wynika, że gdy na stacji pozostaje jeden rower, operator ma w określonym czasie dostarczyć na tę stację dodatkowe rowery, by mieszkańcy nie mieli problemu z wypożyczeniem jednośladu. Okazało się jednak, że operator nie wywiązywał się z tego zapisu - przyznaje.

Informacja o nałożeniu kary została wysłana do Nextbike 12 maja. ZTM nie otrzymał jeszcze informacji zwrotnej od operatora.

Tymczasem poznaniacy skarżą się, że największym problemem PRM jest... wypinanie rowerów ze stacji. - Analizujemy to. Tylko w marcu, a więc na początku sezonu, odnotowano prawie 12 tysięcy wypożyczeń rowerów, które trwały krócej niż 3 minuty i w których rower był zwrócony w tym samym miejscu, w którym był wypożyczony. Można więc przypuszczać, że klienci mieli problem z wypięciem roweru ze stacji. Operator twierdzi, że to przez chwilowe problemy z łącznością występowały takie kłopoty. Przyglądamy się na bieżąco temu, jak funkcjonuje system - zapewnia.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne ostrzeżenie IMGW. Uwaga na drogach!
6℃
-2℃
Poziom opadów:
0.1 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
23.57 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro