Reklama

Samorządowcy chcą reaktywacji linii kolejowych do Międzychodu i Śremu

fot. wikimedia
fot. wikimedia

W połowie lutego pisaliśmy o wstrzymaniu decyzji o likwidacji linii kolejowej numer 363 na odcinku pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem. Teraz okazuje się, że samorządowcy chcieliby przywrócić ruch na tej i dwóch innych wielkopolskich liniach.

Wiele wielkopolskich linii kolejowych zostało zamkniętych w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Okazuje się jednak, że na niektóre z nich ruch pasażerski może powrócić. W połowie lutego pisaliśmy, że Ministerstwo Infrastruktury wstrzymało decyzję o likwidacji linii kolejowej nr 363 na odcinku pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem. Linia ta została już wcześniej wykreślona z rejestru PKP PLK i przekazana do PKP SA. Podobny był też status linii nr 369 na odcinku pomiędzy Czempiniem a Śremem.

Sanatorium Bałtyk w Kołobrzegu - wypoczynek nad morzem z profesjonalną rehabilitacją. Blisko morza. Blisko zdrowia. Blisko Ciebie. Zarezerwuj już dziś!
REKLAMA

Teraz okazuje się, że linie te mogą doczekać rewitalizacji. Rozmowy na ten temat podjęło stowarzyszenie Metropolia Poznań, które zajmuje się projektem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Stowarzyszenie zorganizowało w Rokietnicy spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele PKP oraz zainteresowanych samorządów -Od lat dziewięćdziesiątych całkowitej zmianie uległa bowiem sytuacja gospodarcza Polski, a rozwijająca się gwałtownie w ostatnich latach aglomeracja poznańska generuje obecnie zapotrzebowanie na usługi transportu publicznego na całkowicie odmiennym poziomie, wzrosło także zapotrzebowanie na usługi transportu towarowego - napisali przedstawiciele stowarzyszenia w relacji dla portalu Rynek Kolejowy, którzy przywołują udane przykłady rewitalizacji linii kolejowych nr 356 z Poznania do Wągrowca oraz 326 z Wrocławia do Trzebnicy.

Poza wspomnianymi wyżej liniami brane jest też pod uwagę przywrócenia ruchu na linii 368 pomiędzy Szamotułami a Międzychodem. Podjęcie prac na liniach uzależnione jest jednak od przeprowadzonych analiz, które zostaną ujęte w studiach wykonalności - Zamiast proponowanych trzech postanowiono wykonać dwa opracowania, ponieważ linie 363 z Rokietnicy i 368 z Szamotuł biegnące w kierunku Międzychodu, wzajemnie na siebie oddziałują. Samorządowcy zadeklarowali wolę współdziałania w dziele rewitalizacji linii kolejowych nr 363, 368 i 369 oraz wolę podpisania stosownych listów intencyjnych - podsumowuje stowarzyszenie.

Jak informowaliśmy w połowie lutego, koszt rewitalizacji linii pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem to około 200 mln. Środki na remont mogą pojawić się najwcześniej w 2020 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

28℃
14℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
21 km
Stan powietrza
PM2.5
8.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro