Wybrano wykonawcę modernizacji towarowej obwodnicy Poznania
Spółka Torpol ma się zająć przygotowaniem dokumentacji projektowej i przebudową towarowej obwodnicy Poznania. To linia kolejowa Zieliniec - Kiekrz, po której poruszają się pociągi towarowe.
Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, Torpol złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu proponując, że wykona prace za 21,3 mln złotych. PKP PLK planowały natomiast przeznaczyć na ten cel 30,5 mln złotych. Kluczowe w wyborze oferty były cena oraz czas zamknięć torowych.
Towarowa obwodnica Poznania to linia kolejowa nr 395 - przebiega głównie w granicach administracyjnych naszego miasta. Kursują nią pociągi towarowe pomiędzy Szczecinem i Poznaniem Franowo, które nie muszą wjeżdżać na Poznań Główny - stąd mowa o "obwodnicy".
Inwestycja zakłada przeprowadzenie prac modernizacyjnych na kilku odcinkach trasy o łącznej długości około 10 kilometrów, a także w budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo. - Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę nawierzchni torowej i podtorza wraz z wymianą 5 rozjazdów na stacji Koziegłowy, sieci trakcyjnej i urządzeń SRK, a także 9 przejazdów kolejowo-drogowych, jak również 11 obiektów inżynierskich - informuje rynek-kolejowy.pl. Wykonawca musi też zadbać o przygotowanie projektu oraz zebranie niezbędnej dokumentacji.
Obecnie na tej trasie prędkość pociągów jest miejscami ograniczona do 40 km/h. Po modernizacji składy będą tu mogły jeździć 90 km/h. Wykonawca ma czas na przeprowadzenie inwestycji do 20 października.
Tak wygląda trasa: