Pogoda jutro  Pogoda Poznań
27 18

Odchudzanie a zdrowie Twojego serca

REKLAMA
piątek, 23.09.2016 r.
godz. 10.00
REKLAMA | piątek, 23.09.2016 r., godz. 10.00
Odchudzanie a zdrowie Twojego serca

Już w niedzielę, 25 września, Światowy Dzień Serca. Dla osób, które wciąż zastanawiają się, czy mimo problemów z nadwagą lub otyłością, zdecydować się na odchudzanie, zdrowe serce to ważny argument.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
24°C 1020 hPa
JUTRO
pogoda
27°C 1015 hPa
POJUTRZE
pogoda
20°C 1013 hPa

W trosce o zdrowie serca kluczowe są trzy elementy: aktywność fizyczna, zdrowa dieta i zmniejszenie masy ciała, jeśli występuje problem nadwagi lub otyłości” – radzi Konrad Gaca, ekspert ds. otyłości, twórca metody mądrego odchudzania GACA SYSTEM.

Nadwaga i otyłość sprzyjają rozwojowi chorób układu krążenia. Nie każdy wie, że nadmiar tkanki tłuszczowej poważnie obciąża serce i może prowadzić do wielu skomplikowanych chorób serca.

Oto 10 obowiązkowych zasad zdrowego serca według Konrada Gacy:

1. Aktywność fizyczna – jest niezbędna w codziennej trosce o serce. 

2. Regularne spożywanie posiłków – należy jeść o stałych porach, 4–5 posiłków dziennie.

3. Ograniczenie soli w diecie – zatrzymuje wodę w organizmie, spowalnia metabolizm, podnosi ciśnienie. A wysokie ciśnienie krwi jest czynnikiem ryzyka choroby niedokrwiennej serca.

4. Ograniczenie cukru – cukier zaburza systemy regulujące odczuwanie głodu i sytości, dostarcza wyłącznie pustych kalorii. „Jego nadmiar podnosi ciśnienie, zwiększa poziom trójglicerydów, czyli tworzy idealne warunki do rozwoju otyłości i chorób serca”, mówi Konrad Gaca.

5. Spożywanie produktów mlecznych fermentowanych (maślanki, kefiry, jogurty) –bakterie kwasu mlekowego asymilują cholesterol i zwiększają przez to jego wydalanie. Są one także źródłem wapnia, który jest potrzebny do prawidłowej pracy serca oraz bierze udział w procesie krzepnięcia krwi.

6. Odpowiedni dobór tłuszczów – istotne jest wprowadzenie do codziennej diety produktów bogatych w tłuszcze nienasycone.

7. Więcej błonnika – niedobór błonnika w diecie może być bardzo groźny dla układu krążenia.

8. Spożywanie kiełków pszenicy, owsa i soi – doskonale sprawdzą się jako uzupełnienie sałatek. Są niezwykle ważnym źródłem witaminy C i E, a także kwasów omega–3.

9. Dostarczanie organizmowi magnezu, potasu i wapnia – wszystkie te pierwiastki mają duże znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu układu krążenia. Magnez odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego, układu krążenia i buduje układ odpornościowy. Znajdziemy go w gorzkiej czekoladzie, awokado, płatkach owsianych, kaszy gryczanej, pestkach dyni, migdałach, pistacjach i bananach. Potasu możemy szukać w warzywach i owocach, szczególnie w pomidorach, selerach i grejpfrutach. Jego bogate źródło stanowią także ryby, pieczywo razowe i orzechy. Wapń możemy dostarczyć organizmowi jedząc twaróg, jogurty, kefiry i maślanki.

10. Częste nawadnianie organizmu. „Częste picie wody znacznie poprawia metabolizm i oczyszcza organizm. Swoim pacjentom polecam zawsze wodę średniomineralizowaną niegazowaną – jest najzdrowsza”, mówi Konrad Gaca. W kwestii nawadniania, najlepszym wyborem zawsze jest woda – słodkie gazowane napoje zawierają ogromne ilości cukru.

Wprowadzenie do codziennego życia powyższych 10 zasad może skutecznie zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca i układu krążenia - nie tylko dziś, ale również w przyszłości. Dlatego to takie ważne, by zwracać uwagę na to, co jemy i o jakich porach.

Jeśli jednak problem nadwagi lub otyłości jest tak poważny, że trudno nam sobie z nim poradzić – warto zwrócić się do specjalisty: GACA CENTRUM POZNAŃ, ul. Małachowskiego 10. GACA SYSTEM przez lata swojej działalności mądrze i zdrowo odchudziło tysiące Polaków.

PRZYJDŹ NA SPOTKANIE WPROWADZAJĄCE! O terminie spotkania dowiesz się, wchodząc na stronę internetową: www.poznan.gacasystem.pl lub dzwoniąc na infolinię GACA SYSTEM pod nr: (22) 349 22 88 wew. 3; sob.8-19; niedz.8-16.