Reklama
Reklama

Oborniki będą miały obwodnicę: ruszają prace projektowe

fot. WZDW w Poznaniu
fot. WZDW w Poznaniu

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał umowę z firmą Skanska na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Obornik w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Dzięki tej inwestycji z centrum miasta wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy.

Jak informuje Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich, inwestycja polegająca na budowie trasy o długości około 1,2 km stanowiącej obwodnicę Obornik będzie realizowana dzięki unijnym środkom. Skanska ma zakończyć prace do czerwca 2019 roku. - Ta pilna inwestycja pomoże podnieść poziom bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Budowa obwodnicy Obornik zrealizowana będzie w systemie "zaprojektuj i wybuduj", wartość kontraktu to 14 mln złotych - wyjaśnia WZDW.

Nie czekaj! Od 1 stycznia 2024 r. za korzystanie z kopciuchów grozi grzywna. Do 31 lipca 2025 r. trwa kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA


Z budowy nowej trasy ucieszą się nie tylko mieszkańcy Obornik (zmniejszy się ruch w centrum), ale też kierowcy udający się z Poznania w stronę Trzcianki czy Wałcza i Kołobrzegu. Obwodnica rozpocznie się w rejonie ulic Czarnkowskiej i Kalinowej (powstanie tu rondo). - Dalej projektowana obwodnica będzie biegła w kierunku wschodnim po trasie nieczynnej linii kolejowej dochodząc do istniejącego mostu kolejowego na rzece Wełnie. W miejscu istniejącego mostu powstanie nowy. Następnie obwodnica będzie biegła do wiaduktu drogowego na skrzyżowaniu z ulicą Staszica - istniejący wiadukt zostanie wyburzony, a na jego miejscu powstanie nowy obiekt inżynierski. Droga swój bieg kończyć będzie na skrzyżowaniu w formie ronda z drogą krajową nr 11 (ulica 11 Listopada) - wyjaśnia Monika Froń-Dąbrowska z firmy Skanska.

Rondo, które powstanie na skrzyżowaniu z DK nr 11 będzie rondem turbinowym. - Jego specyfika polega na tym, że potoki ruchu pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinają się, co zapewnia większe bezpieczeństwo - dodaje. Trasa ma mieć 1,2 km długości i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Obok pojawi się droga pieszo-rowerowa. Będzie też oświetlenie drogowe i odwodnienie.

Najpierw firma Skanska musi rozpocząć prace projektowe. Projekt oraz wszystkie niezbędne decyzje mają być skompletowane w rok. Najpóźniej w sierpniu przyszłego roku ma się rozpocząć budowa. Prace budowlane mają potrwać do czerwca 2019 roku, a kierowcy mają wjechać na trasę po odbiorach - w sierpniu 2019 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Niebezpieczna pogoda w Wielkopolsce. Strażacy odebrali już około 350 zgłoszeń
25℃
15℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
30 km
Stan powietrza
PM2.5
5.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro