Reklama
Reklama

RoweLove Rataje: do czerwca powstaną kolejne odcinki ścieżki rowerowej

Rozpoczęły się prace związane z budową kolejnych odcinków ścieżki rowerowej w ramach projektu RoweLove Rataje. Do końca czerwca rowerzyści będą mogli skorzystać z nowych tras co ważne, będą one mieć bitumiczną nawierzchnię.

Projekt RoweLove Rataje był jednym z tych, które zostały przeznaczone do realizacji w ramach pieniędzy z Budżetu Obywatelskiego. Planowano, że inwestycję polegającą na wybudowaniu ścieżek rowerowych łączących Park Rataje z Maltą i ulicę Inflancką z Jana Pawła II, uda się przeprowadzić w 2014 roku. Pojawiły się jednak problemy - m.in. związane z kwestią własności gruntów, po których ma przebiegać trasa.

Wiosną 2015 roku zrealizowano odcinek K trasy - wzdłuż ulicy Inflanckiej (na wysokości osiedla Tysiąclecia). Wówczas informowano, że odcinki E i F na terenie Parku Rataje będą budowane w drugim kwartale 2015 roku. Tak się jednak nie stało.

Dopiero dziś trwa budowa fragmentów E i F, które połączą osiedle Polan z osiedlem Powstań Narodowych i skrzyżują się z już istniejącą ścieżką. - Przebiega przez dawną Fabrykę Domów w 100% po nieruchomości miejskiej. Budowa była skutecznie uniemożliwiana poprzez np. nielegalne nasypywanie ogromnych mas ziemi na tym terenie - mówi Adam Pawlik, przewodniczący Rady Osiedla Rataje.

Prace trwają, ale miały się odbyć już dwa lata temu. - Zmienialiśmy dokumentację projektową. Początkowo projekt zakładał budowę ścieżki z kostki niefazowanej. W związku z postulatami Oficera Rowerowego nawierzchnia będzie inna, bitumiczna. Jest bardziej przyjazna dla rowerzystów - tłumaczy Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Nie jest to jedyne miejsce, w którym trwają prace. Budowa ruszyła także na odcinkach I oraz J, wzdłuż ulicy Inflanckiej na wysokości os. Lecha. Do wykonania zostanie jedynie odcinek L - wzdłuż Trasy Kórnickiej, który połączy ulice Jana Pawła II i Inflancką. - Ten odcinek będziemy budować dopiero w momencie przebudowywania trasy tramwajowej. Będzie to jedna, wspólna inwestycja i jest to uzasadnione ekonomicznie - dodaje Wudarski.

Obecnie powstające ścieżki mają być gotowe do końca czerwca. Przebudowa Trasy Kórnickiej jest planowana za najwcześniej 2 lata. Odcinek A, który nie został wybudowany, nie powstanie. Już w ubiegłym roku pisaliśmy, że całość tego fragmentu przebiega po gruntach, które mają nieuregulowany stan prawny.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
11.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro