Ruszyła przebudowa Bałtyckiej i Gdyńskiej: ogromne korki!
Ogromne korki tworzą się w rejonie skrzyżowania ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wprowadzono tu zmiany w organizacji ruchu. Tym samym rozpoczyna się długo oczekiwana przebudowa ulic.
Od mniej więcej miesiąca trwały prace związane z przygotowaniem przebudowy ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej. W tym czasie przede wszystkim wycinano tu krzewy i drzewa, a dodatkowo rozebrano m.in. schron zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Gdyńskiej. Ta faza prac nie powodowała żadnych utrudnień dla kierowców.
W środę sytuacja się zmieniła. - Ulica Bałtycka na odcinku od ul. Hlonda w kierunku wschodnim za ul. Rozewską została zwężona do dwóch pasów, a ruch na tym odcinku w obu kierunkach odbywa się po jezdni południowej. Zamknięte jest skrzyżowanie ul. Chemicznej z ul. Bałtycką, a dojazd do ul. Chemicznej możliwy jest od strony ul. Gdyńskiej. Wyjazd z ul. Hlonda w ul. Bałtycką odbywa się jednym pasem w prawo i jednym - w lewo - wyjaśnia Miejski Inżynier Ruchu. - Na odcinku od ul. Gdyńskiej na wschód do okolic ul. Syreniej ulica Bałtycka została zwężona do dwóch pasów, a ruch w obu kierunkach odbywa się po jezdni północnej. Zamknięte jest skrzyżowanie z ul. Syrenią, a dojazd do niej możliwy jest objazdem od strony skrzyżowania ul. Bałtyckiej z ulicą prowadzącą do spalarni odpadów (ITPOK) - dodaje.
To nie koniec. - Punktowe utrudnienia w ruchu wystąpią na odcinku ul. Gdyńskiej na północ od skrzyżowania z ul. Bałtycką. W związku z pracami przygotowawczymi do poszerzenia ul. Gdyńskiej, w tym wycinką drzew, wprowadzany tam będzie ruch wahadłowy sterowany ręcznie.
Taka organizacja ruchu ma tu obowiązywać do 30 marca 2016 roku, a następnie pojawią się kolejne zmiany związane następnymi etapami prowadzonych prac.
Zmiany wprowadzono w godzinach nocnych, a od rana na ulicach Lechickiej, Serbskiej, Bałtyckiej, Gdyńskiej, Gnieźnieńskiej, Głównej i Hlonda tworzą się ogromne korki. - Nasze autobusy także stoją w dużych korkach w rejonie ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej - mówi dyżurny Nadzoru Ruchu MPK. - Niestety nie mamy na to wpływu, prosimy pasażerów o cierpliwość - dodaje.
To dopiero początek zmian, a przebudowa ulic Gdyńskiej (do granicy miasta, w kolejnej fazie prowadzona będzie przebudowa poza granicami Poznania) i Bałtyckiej ma się zakończyć w trzecim kwartale przyszłego roku. Oto co zakłada inwestycja:
"rozbudowa ul. Gdyńskiej na odcinku od mostu na rz. Głównej do granicy miasta Poznania na długości ok.1750 m obejmująca m.in. budowę 2 jezdni o przekroju ulicznym rozdzielonych pasem zieleni, rozbudowę skrzyżowania z ul. Chemiczną, budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów pod linią kolejową 395 Zieleniec-Kiekrz, budowa tunelu dla pieszych i rowerzystów pod ul. Gdyńską, Budowa tuneli pod ul. Gdyńską - linia kolejowa nr 356 i w okolicy węzła, budowa dróg dojazdowych oraz rozprowadzających ruch w rejonie węzła, budowa drogi dojazdowej do spalarni na odcinku 0+443,60, budowa chodników, zatok autobusowych, dróg rowerowych, budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, kanału technologicznego, przebudowa i zabezpieczenie kolizji z urządzeniami obcymi, budowa i przebudowa zjazdów, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz rozbudowa ul. Bałtyckiej na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią długości ok. 1400 m obejmująca m.in. budowę 2 jezdni o przekroju ulicznym rozdzielonych pasem dzielącym, rozbudowę skrzyżowań z ul. Gdyńską, Syrenią oraz Chemiczną (sygnalizacje świetlne)".
Najpopularniejsze komentarze