Reklama
Reklama

Spadająca gwiazdka. Poznań już nie know-how!

Nowe władze miasta mają nowy pomysł na promocję. Prezydent Jacek Jaśkowiak chce dotychczasowe hasło i gwiazdkę zastąpić herbem miasta.

Charakterystyczna gwiazdka i hasło "Miasto Know-How" towarzyszy Poznaniowi od pięciu lat. Okazuje się jednak, że mogą to być ostatnie tygodnie poznańskiego logotypu. Jacek Jaśkowiak chciałby wrócić do używania tradycyjnego herbu miasta - Będę również prosił, żeby zniknął ten napis "know-how", bo uważam, że umiejętności należy pokazywać przez działanie - wyjaśnia prezydent miasta. W przyszłorocznych materiałach Urzędu Miasta logo zostanie zastąpione tradycyjnym herbem Poznania.

Ważą się też losy budżetu na działania promocyjne miasta. W mijającym roku na promocję urzędnicy dostali niecałe pięć milionów złotych, a to plasuje poznański budżet na dziewiątym miejscu wśród polskich miast. W tym roku w projekcie budżetu zapisano dziewięć milionów złotych, ale prezydent miasta twierdzi, że tak dużego budżetu Biuro Promocji nie otrzyma. Z tych pieniędzy planowano zorganizować międzynarodową konferencję blogerów - Jest to impreza, którą możemy przyciągnąć osoby opiniotwórcze, które zajmują się turystyką i zyskujemy ogromne publicity, które jest znacznie większe, niż suma pieniędzy, które byśmy wydali na organizację tej imprezy - tłumaczy Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji UMP. Impreza miała kosztować ponad milion złotych. Konferencja ostatecznie odbędzie się na Costa Brava, bo tak wybrali organizatorzy.

Przez wiele lat Poznań postrzegany był przede wszystkim jako miasto biznesu, ale dziś staje się co raz bardziej atrakcyjne dla turystów. Z roku na rok do Poznania przybywa co raz więcej turystów z zagranicy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
5.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro