Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje pracowników
W Zarządzie Transportu Miejskiego w Poznaniu prace znajdzie 18 osób. Zatrudnienie znajdą głównie informatycy i osoby do spraw obsługi klienta.
Zapotrzebowanie na nowych pracowników Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy koniecznością zwiększenia zdolności obsługi stale rosnącej liczby klientów. Od momentu powstania w 2009 roku, ZTM Poznań znacznie zwiększył terytorialny zakres wykonywanych zadań w obsłudze publicznego transportu zbiorowego. Oprócz Poznania, jednostka organizuje w pełni lub współorganizuje komunikację zbiorową w 11 podpoznańskich gminach - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM. Od momentu powstania w 2009 roku, ZTM Poznań tylko raz (o 10 etatów) zwiększył zatrudnienie, mimo zwiększania w tym czasie również zakresu zadań, takich jak: zarządzanie infrastrukturą przystankową i torowo-sieciową, dworcami, systemem rowerów miejskich, parkingami, powierzchniami handlowymi - dodaje.
Najbardziej zaskoczeni informacją o nowych miejscach pracy w ZTM są miejscy radni. Zamieszanie związane z PEKĄ, rozpoczęcie roku szkolnego i akademickiego - tu byśmy rozumieli, że są potrzebne dodatkowe siły bezpośrednio na obsługę klienta. Ale tu mówimy o stanowiskach biurowych i na taki wzrost zatrudnienia, aż na 18 osób myślę, że zgody w Radzie nie będzie - mówi Łukasz Mikuła, radny PO.
Odkąd pojawił się dyrektor Bajoński w Zarządzie Transportu Miejskiego to zatrudnianie nowych pracowników budzi, co najmniej kontrowersje, bo okazuje się, że w początkowym, okresie jego pracy na dwadzieścia kilka osób zatrudnionych, kilkanaście było z jego poprzedniej firmy, w której pracował - mówi Michał Grześ, radny PIS.
To są publiczne konkursy, w których każdy może wystartować - odpowiada Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Osoby zainteresowane pracą w ZTM szczegółowe informacje znajdą tutaj.