Za cztery lata ruszy budowa linii tramwajowej na Naramowice?
Linia tramwajowa na Naramowice ma zostać wybudowana za pieniądze z Unii Europejskiej. Miasto zgłosi inwestycję do dofinansowania z budżetu unijnego na lata 2014-2020.
Od kilku lat mieszkańcy i radni osiedlowi walczą o linię tramwajową, która połączy ich z centrum miasta - Priorytetem jest transport szynowy czyli tramwaj, który byłby w ulicy Naramowickiej lub Nowej Naramowickiej - mówi Anna Wachowska-Kucharska z Rady Osiedla Naramowice. W tej chwili mieszkańcy Naramowic większość czasu spędzają w korkach, które tworzą się na wąskiej ulicy Naramowickiej. Postulowane zmiany są jednak kosztowne - Zależy to od możliwości finansowych, które pojawią się w nowej perspektywie unijnej - mówi Ryszard Grobelny, prezydent miasta.
Nowa perspektywa unijna to budżet na lata 2014 - 2020. Budowa tramwaju na Naramowice jest dla miasta priorytetem, a Unia Europejska chętnie przyznaje dotacje na rozbudowę komunikacji zbiorowej - Inwestycja będzie zgłoszona jako miejski projekt do dofinansowania unijnego i liczę, że w ciągu trzech, czterech lat jest możliwe rozpoczęcie tej inwestycji - mówi Łukasz Mikuła, radny PO.
Liczba mieszkańców Naramowic rośnie bardzo szybko. W tej chwili mieszka tam około szesnaście tysięcy osób, a kolejne trzydzieści tysięcy ma zamieszkać na osiedlach planowanych w rejonie ulicy Rubież. Władze miasta jako alternatywę dla tramwaju wskazują trolejbus - Miasto niestety za bardzo ucieka w taki ślepy zaułek. Przebąkuje coś o trolejbusie, który jest pomysłem kompletnie absurdalnym, w sytuacji kiedy mamy dobrze działającą sieć tramwajową, która jest dalej rozbudowywana - mówi Paweł Sowa, reprezentujący Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania.
To tramwaj jest wskazywany jako najlepsze rozwiązanie komunikacyjne dla mieszkańców. Zgodnie z założeniami trasa ma mieć 3,5 kilometra długości i połączy ulice Serbską oraz Maków Polnych. Wariantów jest jednak więcej, ale pewne jest, że żaden nie zostanie zrealizowany bez wsparcia z unijnego budżetu - Poznań z podatków mieszkańców nie jest w stanie wybudować takiej trasy w tej chwili - twierdzi Grobelny.
Najpopularniejsze komentarze