Szósta koncepcja przebudowy Ronda Rataje?
Na początku listopada pisaliśmy o pięciu wariantach przebudowy Ronda Rataje, które przedstawił Zarząd Dróg Miejskich. Do ZDMu wpłynęło ponad sto wniosków w tej sprawie , a specjaliści od komunikacji miejskiej proponują szósty wariant.
Przypominamy, że przebudowa Ronda Rataje związana jest z planami budowy Centrum Handlowego Łacina. Zarząd Dróg Miejskich przygotował pięć wariantów przebudowy, koszt najtańszego to 95 milionów złotych, a najdroższego blisko 167 milionów złotych. Szczegółowo pisaliśmy o tym na początku listopada.
Przez ostatnie dwa tygodnie wpłynęło do ZDMu ponad sto wniosków dotyczących tej inwestycji - Trzeba dać szansę pracownikom merytorycznym Zarządu Dróg Miejskich, aby ze wszystkimi mailami mogli się zapoznać. Nieodzowne są tutaj rozmowy z projektantami - tłumaczy Tomasz Libich z ZDMu. Wybór ostatecznego wariantu już po wprowadzenie ewentualnych zmian, może zająć nawet kilka tygodni.
Okazuje się, że pojawiła się też szósta koncepcja, stworzona przez specjalistów od komunikacji, Zakłada ona budowę tunelu wzdłuż drugiej ramy komunikacyjnej i przeniesienie torowiska w stronę Królowej Jadwigi. Według obliczeń takie rozwiązanie znacznie zwiększyłoby przepustowość ronda - Pewną ceną tego rozwiązania jest tutaj oczywiście odsunięcie torowiska od planowanego centrum handlowego. To jest powiedzmy malutka niedogodność, te osoby, które by szły w kierunku galerii musiałyby pokonać jedną jezdnię więcej - tłumaczy Michał Beim, ekspert ds. komunikacji z Instytutu Sobieskiego. Problem w tym, że przebudowa będzie współfinansowana przez inwestora, budującego galerię, a ten raczej nie zgodzi się na takie rozwiązanie.
O wyborze najlepszego wariantu nie chcą na razie mówić poznańscy radni - Wszystkie są bardzo drogie. Tutaj musi być porządna analiza, taka ekonomiczno - ruchowa, które z tych rozwiązań jest najlepsze, ale przede wszystkim, czy nas stać na to, nawet z dofinansowanie unijnym i wkładem inwestora - podsumowuje Łukasz Mikuła, radny PO.
Najpopularniejsze komentarze