Reklama
Reklama

Dębiec: wiosną ruszy budowa wiaduktu kolejowego

Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace związane z budową wiaduktu kolejowego na linii Poznań - Wrocław. Obiekt powstanie nad ulicą Czechosłowacką. Mieszkańcy Dębca czekają na takie rozwiązanie od lat.

Na początku tygodnia PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że w ciągu pół roku rozpocznie się planowana od dawna modernizacja 32-kilometrowego odcinka trasy kolejowej E-59 Wrocław-Poznań. Cała inwestycja ma pochłonąć 700 milionów złotych i obejmie odcinki Czempiń-Mosina oraz Luboń-Poznań.

W ramach działań, które mają dostosować ponad 32-kilometrowy odcinek trasy kolejowej do prędkości 160 km/h, zaplanowano kluczową inwestycję z punktu widzenia mieszkańców Dębca. Nad ulicą Czechosłowacką pojawi się wiadukt kolejowy, dzięki któremu znacznie łatwiej będzie można się w tej okolicy poruszać samochodami.

- Budowa wiaduktu wynika z likwidacji przejazdu kolejowego w poziomie szyn i będzie realizowana jako wspólna przedsięwzięcie z samorządem Poznania - informuje Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PLK. - Wiadukt kolejowy będzie o konstrukcji ramowej. Jezdnia będzie miała szerokość 7,40 m, zaś chodnik - 3,50 m, a ścieżka rowerowa - 2,70 m. Chodnik i ścieżka usytuowane będą po południowej stronie jezdni - dodaje.

Zakres robót obejmuje budowę wiaduktów kolejowych nad ul. Czechosłowacką (w ciągu torów głównych do Wrocławia oraz w ciągu bocznicy), budowę ścian oporowych pomiędzy obiektami, wzdłuż ul. Czechosłowackiej, a także przed i za obiektami oraz budowę wyjść na perony w postaci zadaszonych klatek schodowych wraz z szybami na dźwigi dla osób niepełnosprawnych.

- Budowa dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu Czechosłowackiej wiąże się również z przebudową przystanku kolejowego Poznań Dębiec. Będą tam dwa nowe, wysokie perony (76cm) - zauważa Dutkiewicz. - Dla umożliwienia bezkolizyjnej komunikacji pieszej pomiędzy peronami przystanku projektowane są wyjścia na perony. Ponadto dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, przewidziano dźwigi osobowe z bezpośrednim dojściem do peronów 1 i 2.

Za przebudowę pozostałych elementów układu komunikacyjnego w ciągu ulicy Czechosłowackiej wraz z obiektami inżynieryjnymi na odcinku od Łozowej do Śliwkowej odpowiada Zarząd Dróg Miejskich.

Zdaniem PKP Przewozy Regionalne, modernizacja jest niezbędna. Stan torów na trasie kolejowej już teraz pozostawia wiele do życzenia, a kolejne lata bez remontu mogłyby tutaj doprowadzić do tragedii. Wszystkie prace związane z modernizacją mają się zakończyć do 2015 roku. Po ich zakończeniu pokonanie trasy Poznań - Wrocław pociągiem będzie możliwe w godzinę i 40 minut.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
12.54 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro