Reklama

Trasa na Franowo będzie przedłużona?

W dniu wczorajszym po wielu miesiącach prac oddano do użytku tramwaj na Franowo. Już w trakcie budowy wiele mówiono o potrzebie skomunikowania nowej trasy z ulicą Folwarczną czy nawet z Szczepankowem. Na temat perspektyw przedłużenia trasy wypowiedział się wczoraj Andrzej Nowakowski, prezes spółki Infrastruktura Euro 2012.

Przypominamy, że budowa nowej trasy rozpoczęła się w 2011 roku i trwała nieco ponad rok. W tym czasie przebudowano wiadukt Chartowo, wybudowano 2,5 kilometrowe torowisko, które na długości kilometra przebiega w tunelu tramwajowym, a dwa z przystanków zlokalizowano pod ziemią. Trasa jednak od początku wzbudza spore kontrowersje, specjaliści zarzucają, że zbędny jest tunel tramwajowy, że trasa jest źle poprowadzona, a tramwaje będą jeździć puste - Kontrowersje budzą dwie rzeczy. Przebieg w tunelu, czy koniecznie musiał być tunel? Oraz przebieg planistyczny tej trasy. Ta trasa, pomijając centrum handlowe właściwie jedzie w szczerym polu, jedzie za M1, gdzie nie ma żadnych źródeł i celów podróży. Tą trasę należało przeprowadzić zupełnie inaczej, ona powinna iść frontem centrum, a kto wie, czy nie należało przedłużyć jej tak, aby zapewniała dojazd do szpitala na Kurlandzkiej oraz osiedla Przemysława? - mówił w telewizji WTK Michał Beim, ekspert Instytutu Sobieskiego.

Trudno dziś ocenić te zarzuty, ale prezes spółki Infrastruktura Euro 2012 zapowiedział wczoraj, że możliwe jest kontynuowanie inwestycji i przedłużenie inwestycji do Folwarcznej lub Szczepankowa- Wszystko można jeszcze, kolejne etapy można tak doprojektować, żeby zadowolić mieszkańców. Nie mnie dzisiaj mówić o tym, to są przedsięwzięcia, które będą wymagały ogromnych nakładów i jeżeli spółce pozwolą kontynuować działalność to być może pochylimy się nad tym i będziemy myśleli o tym w jakim kierunku, jak zaprojektować, żeby mieszkańcy Folwarcznej, Spławia, Szczepankowa, Kamionek byli zadowoleni z możliwości poruszania się tramwajem - mówi Andrzej Nowakowski, prezes spółki Infrastruktura Euro 2012. Prezes twierdzi też, że powstały już swego rodzaju wizje rozwoju trasy tramwajowej - Kiedyś przekazywaliśmy na ręce Pana prezydenta Kruszyńskiego i Pana prezydenta Grobelnego. To oczywiście są zajawki, to są pewnego rodzaju wizje spółki. Jeżeli byśmy stąd na tereny za nami budowali tunel, kosztowałoby to około 120 milionów złotych. Gdyby była to estakada byłaby to kwota około 70 milionów - kończy Nowakowski.

Zachęcamy do obejrzenia całego wywiadu z prezesem w portalu WTK Play.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
8℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
4.18 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro