ZTM: kilkanaście monet by uzupełnić komkartę w biletomacie?
Poznaniacy coraz częściej uzupełniają komkarty w biletomatach. Jak się jednak okazuje, czasem są z tym problemy. Biletomaty mogą np. nie przyjmować banknotów wymagając użycia kilkunastu monet.
Punkty sprzedaży biletów ZTM od lat działają w tych samych miejscach Poznania. Nie każdy ma jednak czas na to, by wybrać się do takiego punktu i uzupełnić swoją komkartę. Decyduje się więc na rozwiązanie szybsze - przedłużenie ważności biletu w biletomacie.
Rozwiązanie powinno być szybsze i wygodniejsze, ale jak się okazuje, czasem występują z tym problemy. W piątek jednemu z poznaniaków w dwóch biletomatach nie udało się doładować sieciówki z powodu... nominałów banknotów.
- Na Rondzie Rataje chciałem z dziewczyną kupić sieciówkę. Oczywiście obeznany z sytuacją, od razu mówię, weź 50zł bo banknotu 100zł nie przyjmie, byłem pewien, że 50zł wystarczy - nie raz tak doładowywałem - pisze czytelnik. - Okazało się, że nawet banknoty 20zł to "za duża kasa" na to urządzenie. Nie mieliśmy czasu więc pojechaliśmy zwykłymi biletami.
Tego samego dnia czytelnik próbował doładować komkartę na przystanku Słowiańska. - Nie wiedziałem czy śmiać się, czy płakać - tam biletomat przyjmuje tylko monety! Ludzie kochani! To studencka sieciówka (a jest nas studentów duuuuuuuużo) kosztuje już niemal 50zł. I co? To za taki bilet mam biegać rozmieniać i płacić 10monetami?? A co mają powiedzieć Ci, którzy chcą zakupić normalną sieciówkę? 20 monet - dodaje.
- Oczywiście biletomaty powinny przyjmować banknoty o różnych nominałach i nie powinny mieć z tym żadnego problemu - mówi Zdzisława Andrzejewska z Zarządu Transportu Miejskiego. - Przyjmowanie wyłącznie monet też jest błędem - dodaje. - Najwidoczniej czytelnik trafił na awarię biletomatów, z których próbował korzystać. Takie zdarzenia mają miejsce, ale usterki usuwa serwis biletomatów. Robi to na bieżąco - wyjaśnia.
Pracownicy serwisu otrzymują informacje o awariach z systemu. Ważne jest także, by w przypadku awarii, na którą się natkniemy, po prostu zgłosić ją do ZTM. - Na każdym biletomacie można znaleźć numer telefonu do serwisu. To automatyczna skrzynka, na której trzeba zostawić wiadomość. My te wiadomości regularnie odsłuchujemy i reagujemy. Zależy nam na tym, by biletomaty działały właściwie i prosimy o zgłaszanie takich awarii.
Ze względu na remont Kaponiery z przejścia podziemnego zlikwidowano Punkt Sprzedaży Biletów, przez co tysiące poznaniaków doładowujących tu regularnie komkarty musi szukać alternatywnych miejsc przedłużania ważności biletu. - W najbliższym czasie oddany do użytku będzie tymczasowy Punkt Sprzedaży Biletów. Ma się znajdować w sąsiedztwie dyżurki MPK przy rondzie Kaponiera. Czekamy obecnie na wszystkie niezbędne pozwolenia. Trzeba będzie tu wylać betonowe stopy, na których posadowiony zostanie specjalny kontener - kończy Andrzejewska.