Reklama

Tramwaje znikną z ulicy Przybyszewskiego?

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Obecnie tramwaje nie jeżdżą po ulicy Przybyszewskiego ze względu na przebudowę ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. Miejscy planiści chcą, żeby docelowo pojazdy szynowe stamtąd w ogóle zniknęły. Torowisko z ulicy Hetmańskiej na Ogrody miałoby zostać poprowadzone ulicą Grochowską.

Likwidacja torowiska na ulicy Przybyszewskiego to jedno z założeń projektu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Grunwald część A i część B. Takie rozwiązanie wymyślili wcześniej autorzy poznańskiego studium zagospodarowania przestrzennego.

Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, radny Łukasz Mikuła z PO jest za tym, aby założeń studium się teraz trzymać. - Plan miejscowy musi być zgodny ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania. W studium jest zapis, że tramwaj z Przybyszewskiego zostanie przeniesiony na Grochowską - wyjaśnia.

Realizacji planu nie należy się jednak spodziewać w najbliższych latach, ponieważ Poznań właśnie wkracza w okres mocnego oszczędzania. Zdania mieszkańców Grunwaldu w sprawie przeniesienia torów na Grochowską są podzielone. Tramwaj przez odcinek tej ulicy mógłby jechać po dzisiejszym pasie rozdziału między jezdniami i być przez to szybszy od autobusu. Z drugiej strony część osób nie życzy sobie, aby torowisko budowano w pobliżu ich domów.

Przed tym, że budowa torów na Grochowskiej nie będzie łatwą operacją przestrzega osiedlowy radny z Grunwaldu Bartosz Zawieja. - Pamiętajmy, że to są wykupy gruntów, kolizje z nieruchomościami - wylicza. Chociaż nie jest on przeciwnikiem zmiany lokalizacji torów, wskazuje też m.in. na trwającą rozbudowę kampusu Uniwersytetu Medycznego przy ulicy Przybyszewskiego, dla którego bliskość torów tramwajowych też nie jest bez znaczenia.

Radny Łukasz Mikuła uspokaja, nawet jeżeli w planach miejscowych zostanie zapisane przeniesienie tramwaju na Grochowską, to i tak nie odbędzie się to wbrew woli mieszkańców. - Głównym celem planu jest tak naprawdę ochrona willowej części Grunwaldu przed inwazją usług biurowych, zalewem usług biurowych i innymi tego typu problemami - wyjaśnia Mikuła.

W międzyczasie mogą się też zmienić zapisy studium. Radny Bartosz Zawieja dodaje że już dziś są w nim zapisy innych linii tramwajowych. - Trasa tramwajowa na osiedle Kopernika to bez wątpienia bardziej wyczekiwana inwestycja z punktu widzenia całego Grunwaldu, jak i nie tylko (...) Oczywiście trzeba to połączyć z możliwościami finansowymi miasta - wyjaśnia.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

24℃
14℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
6.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro