Reklama

Tramino: mało awarii, dobre recenzje

Solarisy Tramino w barwach poznańskiego MPK, które od sierpnia ubiegłego roku wożą pasażerów po naszym mieście, po blisko 6 miesiącach od wyjechania pierwszego z nich na trasę zbierają dobre recenzje.

Dokładnie 11 sierpnia 2011 roku pierwszy Solaris Tramino w barwach poznańskiego MPK wyjechał na trasę linii nr 14. Wzbudzał emocje nie tylko wśród pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, ale przede wszystkim wśród pasażerów. Do naszej redakcji przychodziły dziesiątki zdjęć nowego pojazdu. W Internecie pojawiały się krótkie nagrania z Tramino. Każdy chciał przejechać się nowoczesnym tramwajem, a jego podjechanie na przystanek wywoływało ogólne poruszenie łącznie z "opadem szczęki" - specjalny profil na Facebooku.

PROMOCJA LISTOPADOWA W SALONACH WONDERLAND! - 20% na zabiegi radiofrekwencji mikroigłowej, prostowania keratynowego oraz zabiegi pielęgnacyjne RICA
REKLAMA



Po blisko pół roku od pojawienia się na poznańskich torach pierwszego Tramino w zielono-żółtych barwach widok tego tramwaju aż takich emocji nie budzi. Nie ma się co dziwić - po mieście jeździ ich już dwadzieścia sześć. Obsługują coraz więcej linii, jeździ nimi coraz więcej pasażerów.

Kilka miesięcy regularnego kursowania na liniach to czas pierwszych podsumowań. - Pierwszych piętnaście sztuk przejechało ponad 20 tysięcy kilometrów. Ich dyspozycyjność techniczną oceniamy bardzo dobrze. Kształtuje się ona na poziomie 99% - mówi Jan Firlik, dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań. - Dyspozycyjność techniczna nie jest jednak tym samym, co niezawodność - podkreśla Iwona Gajdzińska, rzeczniczka MPK Poznań. - Można więc powiedzieć, że pojazdy nie stoją z usterką do usunięcia, tylko są naprawiane praktycznie natychmiast i w związku z tym szybko mogą wracać na linię.

Na naszym portalu informujemy o wstrzymaniach ruchu tramwajowego spowodowanych np. awarią pojazdu. Awarii w Tramino przez ostatnich kilka miesięcy było stosunkowo niewiele. Sporadycznie zdarza się, by pojazdy miały kłopoty z elektryką, czy z drzwiami. Kilkakrotnie dochodziło już do kolizji Solarisów Tramino z samochodami. W większości przypadków - z winy kierowców samochodów. Tramino ma też inną "przygodę" na swoim koncie - nieznani sprawcy pociągnęli w nim za hamulce bezpieczeństwa całkowicie uniemożliwiając mu dalszą jazdę.

- W Solarisach Tramino notujemy znikomą liczbę usterek, czy awarii i jest to niezaprzeczalny fakt - wyjaśnia Gajdzińska. - Najważniejsze jest jednak to, że żaden z Tramino nie stoi w zajezdni z powodu usterki. Dzięki serwisowi dostępnemu przez 24 godziny na dobę i sporej ilości części zamiennych reakcja w przypadku awarii jest praktycznie natychmiastowa. To bardzo ważny element umowy i już widzimy pozytywne efekty tego zapisu.

Gajdzińska jako przykład wymienia niedawne zderzenie Solarisa Tramino i Siemensa Combino. - Podczas kolizji uszkodzone zostały dwa tramwaje. Tramino został naprawiony jeszcze tego samego dnia, a Combino do teraz czeka na części zamienne - mówi.

- Do tej pory nie mieliśmy raczej szczęścia jeśli chodzi o zakup tramwajów - mówi Iwona Gajdzińska z MPK Poznań. - Choćby Tatra okazało się awaryjnym pojazdem. Ale dzięki naszym doświadczeniom udało się wprowadzić pewne modyfikacje w Solarisie. Ten pojazd jest mocniejszy niż inne tramwaje, którymi dysponujemy.

Wstępna ocena Solarisów Tramino przez MPK Poznań, bo tylko o takie można mówić po kilku miesiącach użytkowania, jest dobra. - Jesteśmy zadowoleni, ale najważniejsze, że zadowoleni są pasażerowie. Dociera do nas wiele dobrych słów na temat tych pojazdów właśnie od osób, które z nich korzystają regularnie. Wierzymy, że tak zostanie i tramwaje przez kolejne lata będą działały tak samo sprawnie jak teraz.

Przypomnijmy, że do EURO 2012 po Poznaniu będzie kursować 45 nowoczesnych Solarisów Tramino.

Jaki jest Tramino? To 32-metrowy pięcioczłonowy wagon przegubowy w pełni wyposażony w niską podłogę. Ma najszersze drzwi z dostępnych obecnie na rynku tramwajowym (1500 mm). Jednorazowo może zabrać na pokład 229 pasażerów, 48 na miejscach siedzących. Wyposażono go w klimatyzację, system głosowy i tablice informacyjne.

Jak oceniasz nowe tramwaje Solaris Tramino?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
7℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
6 km
Stan powietrza
PM2.5
46.50 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro