Przebudowa Grunwaldzkiej coraz bliżej, będą utrudnienia
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pod koniec września rozpocznie się przebudowa ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od Smoluchowskiego do Malwowej. Obejmie ulicę oraz torowisko do pętli Junikowo. Kierowców i pasażerów MPK czekają kolejne utrudnienia.
Choć pierwszy etap przebudowy ulicy Grunwaldzkiej (odcinek pomiędzy ulicą Roosevelta oraz Rondem Jana Nowaka Jeziorańskiego) został odłożony w czasie na okres po Euro 2012, już niedługo rozpocznie się przebudowa ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od Smoluchowskiego do Malwowej.
Jeszcze we wtorek powinniśmy ogłosić zwycięzcę przetargu na prowadzenie tej inwestycji - mówi Maciej Bulski z Infrastruktury Euro Poznań 2012. Najkorzystniejsza oferta opiewa na blisko 110 milionów złotych - wyjaśnia. Chętnych do bycia wykonawcą przebudowy było siedmiu i w związku z tym trzeba się liczyć z ewentualnymi odwołaniami - dodaje. Jeśli jednak wszystko pójdzie zgodnie z planem wykonawca powinien się pojawić na placu budowy pod koniec września lub na początku października.
Wszystkie decyzje administracyjne dla tej inwestycji zostały już wydane. Mieliśmy problem z decyzją lokalizacyjną, gdyż trzech mieszkańców okolic przebudowywanej ulicy zaskarżyło ją - wyjaśnia Bulski. Mamy tam do wykupienia 60 działek, a tylko właściciele trzech sprzeciwiali się decyzji. W poniedziałek otrzymaliśmy jednak informację z Ministerstwa, że decyzja jest utrzymana w mocy i wszystkie działy muszą nam zostać sprzedane - mówi. Możemy więc teraz spokojnie wypłacać ludziom za nie pieniądze.
Pierwszy etap przebudowy ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od Smoluchowskiego do Malwowej obejmie torowisko oraz budowę północnej nitki ulicy - podkreśla Bulski. Powstanie więc zupełnie nowe torowisko od pętli Budziszyńskiej do pętli Junikowo łącznie z nowymi przystankami po drodze i nową pętlą autobusową na Junikowie. Koszt przebudowy samego torowiska to 95 milionów złotych.
Wykonawca do 30 kwietnia ma czas by również wybudować północną nitkę ulicy Grunwaldzkiej. W ten sposób na Euro 2012 kierowcy będą mogli korzystać z dwóch nitek - nowej i tej istniejącej obecnie. Po Euro, czyli od drugiej połowy lipca 2012 roku, wykonawca ponownie wejdzie na budowę, by dokończyć inwestycję - położyć nową warstwę nawierzchni na starej nitce, a także wybudować wiadukty nad III ramą komunikacyjną - dodaje Bulski. Maksymalnie w grudniu przyszłego roku prace powinny się zakończyć.
Maciej Bulski w Infrastrukturze Euro odpowiada również za projekt Przedłużenie PST do Dworca Zachodniego. W poniedziałek przekazaliśmy plac budowy wykonawcy - zdradza. Ostatniego dnia sierpnia z peronu siódmego na dworcu odjedzie ostatni pociąg. 1 września rozpoczną się tam zaawansowane prace. Obecnie wykonawca będzie ogradzał teren i wykonywał podstawowe prace - kończy.