Solaris Tramino: końcowa faza odbiorów
Trwa końcowa faza odbiorów tramwaju Solaris Tramino. Kontrole przeprowadzane są bardzo skrupulatnie. Pojazdy będą naszpikowane nową technologią.
Pierwszy z 45 zamówionych przez MPK Solarisów Tramino wciąż nie wozi pasażerów. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne prosi o cierpliwość podkreślając, że to dla dobra pasażerów.
Końcowa faza odbiorów jest bardzo skrupulatna, wręcz pedantyczna - mówi Iwona Gajdzińska z MPK Poznań. Przyglądamy się każdej śrubce, by mieć pewność, że te pojazdy będą służyć pasażerom bardzo długo i bezawaryjnie - zauważa.
Ale sprawdzenie pojazdu nie kończy skomplikowanej procedury. Tramino następnie będzie musiał przejechać 100 kilometrów po poznańskich trasach bez pasażerów. Oczywiście bezawaryjnie - podkreśla Gajdzińska. Ale to najmniejszy problem, bo taki dystans moża pokonać tramwajem w Poznaniu w jeden dzień.
Dodatkowo tramwaj będzie musiał przez 30 dni wozić pasażerów, również bezawaryjnie. Jeśli wandale wyrwą drzwi lub w inny sposób uszkodzą pojazd, to nie wpłynie to na ostateczne zatwierdzenie pojazdu. Chodzi nam przede wszystkim o sprawy techniczne. W czasie tych 30 dni wyślemy Tramino na różne trasy, będzie to taki poligon doświadczalny - dodaje. Nie może być tak, że będzie jeździł po najlepszej trasie, bo te tramwaje mają spełniać oczekiwania MPK na wszystkich trasach.
Solaris Tramino będzie jako pierwszy tramwaj w Poznaniu posiadać specjalne elektroniczne tablice informacyjne, na których wyświetlać się będą wiadomości komunikacyjne. Zobaczymy na nich m.in. trasę przejazdu i ewentualne objazdy. Tablic, licząc wyświetlacze z numerem linii na dachu tramwaju, będzie 6 - mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach. Dwie w środku, dwie na zewnątrz i dwie na dachu - wymienia. Ale Tramino będzie posiadać więcej udogodnień dla pasażerów.
Będzie to całkowicie niskopodłogowy pojazd, a więc nie ma konieczności wchodzenia na jakiekolwiek stopnie idąc od początku do końca tramwaju - dodaje Figaszewski. Tramino jest całkowicie klimatyzowany i ma najszersze drzwi w Europie. A co najważniejsze dla pasażerów, będzie miał biletomaty na pokładzie - kończy.
Najpopularniejsze komentarze