Przedłużenie PST: podpisano umowę z wykonawcą
We wtorek podpisano umowę z wykonawcą przedłużenia trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego. Nową trasą pojedziemy pod koniec przyszłego roku. Od września pasażerowie PKP muszą się liczyć z utrudnieniami.
Ponad 115 milionów złotych będzie kosztować przedłużenie trasy PST. Ponad 94 miliony złotych trafią do wykonawcy, a pozostała kwota przeznaczona będzie na wykup gruntów, dokumentację, czy inne niezbędne rzeczy - wyjaśnia Maciej Bulski z Infrastruktury Euro Poznań 2012.
Trasa będzie przebiegać od okolic skrzyżowania ulic Libelta/Roosevelta, przez Rondo Kaponiera, Dworzec Zachodni, do pętli tramwajowej za budynkiem Dworca Zachodniego. Będzie mieć 2 kilometry długości i zostanie poprowadzona w tzw. dole toruńskim (wzdłuż torów odstawczych PKP).
Wszystkie pozwolenia na budowę mamy już od ubiegłego roku. Gotowe są nawet dzienniki budowy. Po podpisaniu umowy z wykonawcą przekażemy mu plac, na którym od razu coś zacznie się dziać. Liczymy na to, że nastąpi to już po 23 sierpnia - informuje Bulski.
W tym roku wykonawca nie przewiduje utrudnień dla kierowców. ZUE skupi się przede wszystkim na pracach zlokalizowanych w dole toruńskim, a więc przy torach PKP. Początkowo wycinane będą drzewa, a następnie rozpoczną się bardziej zaawansowane prace. Utrudnienia dla kierowców mogą się pojawić w przyszłym roku - dodaje Bulski.
Wcześniej, bo od 1 września z utrudnieniami będą musieli się liczyć pasażerowie PKP. Z użytku do końca inwestycji zostanie wyłączony peron 7 - mówi Bulski. Czasowo będziemy też wyłączać jedną z krawędzi peronu nr 6. Wszystkie formalności z PKP są już załatwione, nie przewidujemy komplikacji - zapewnia.
Po zakończeniu inwestycji mieszkańcy okolic obecnie działającej trasy PST zyskają conajmniej kilka minut na dojeździe do Dworca Zachodniego. W tej chwili to, co udało się nadrobić tramwajom na trasie PST jest marnowane na przejeździe przez ruchliwe skrzyżowania w centrum.
We wtorek odbyło się oficjalne podpisanie umowy pomiędzy miastem a wykonawcą przedłużenia - firmą ZUE z Krakowa, która zajmuje się budową zajezdni na Franowie, a także jest partnerem konsorcjum budującego trasę tramwajową na Franowo.
Najpopularniejsze komentarze