Pogoda Poznań Pogoda jutro 
112
Dwa wiadukty połączą Junikowo, Plewiska i Dopiewo
mk | aktualizacja: Wtorek, 28 czerwca 2011 roku, godzina 19:37

Po 2014 r. pomiędzy poznańskim Junikowem a Plewiskami Komorniki powstaną dwa nowe wiadukty: w ciągu ul. Grunwaldzkiej i Kolejowej. Po latach dyskusji Poznań porozumiał się z gminami Komorniki, Dopiewo i powiatem poznańskim w sprawie finansowania inwestycji.

Pierwszy wiadukt powstanie w ciągu ul. Grunwaldzkiej i połączy poznańskie Junikowo z Plewiskami. Drugi, w ciągu ul. Kolejowej, również przetnie poznańskie terytorium, ale będzie służył głównie przejazdowi z Komornik do Dopiewa. Trzecim punktem inwestycji jest budowa nowej drogi po północnej stronie torów, będącej przedłużeniem ul. Miśnieńskiej.


Inwestycja pochłonie co najmniej 60 mln zł. Na mocy zawartego właśnie porozumienia, miasto Poznań wyłoży 50 proc. kosztów. Kolejne 20 proc. sfinansuje gmina Komorniki, 18 proc. powiat poznański, a 11 proc. gmina Dopiewo.

Dyskusje nad finansowaniem trwały ponad cztery lata. Dlaczego tak długo? - Każdy ma swoje uwarunkowania – mówi Mirosław Kruszyński, z-ca prezydenta Poznania. – My też mówiliśmy prosto z mostu, że nie zamierzamy dokładać się więcej, niż wynika z podziału ruchu – dodaje.

– Od 2007 r. to było, gdy proponowałem pierwsze porozumienie – mówi Jan Broda, wójt gminy Komorniki. – Po drodze były badania natężenia ruchu, analizy. Ale dzięki temu list intencyjny obejmuje szerszy zakres. Miał obejmować wyłącznie jeden wiadukt w ciągu ul. Grunwaldzkiej. W tej chwili będzie to wiadukt i w ciągu ul. Grunwaldzkiej i drugi w ciągu ul. Kolejowej. Do tego droga wzdłuż torów. Myślę, że może warto było poczekać – dodaje.

Projekt i dokumentacja inwestycji mają być gotowe do końca 2013 r. Wiadomo już, że wiadukt w ciągu ul. Grunwaldzkiej będzie mieć dwa, a nie jak wcześniej planowano, cztery pasy ruchu. Prezydent Kruszyński o dacie rozpoczęcia jego budowy wypowiada się dziś bardzo ostrożnie: - My nie wiemy jakie to będą koszty. Nie wiemy, czy samorządy, które są w tym porozumieniu, sobie poradzą z kosztami, które w dokumentacji będą precyzyjnie oszacowane – wyjaśnia.

Inną przeszkodą w budowie wiaduktu mogą być trzy prywatne posesje, które będą jej zawadzać od strony Poznania. Z tym problemem samorządowcy się zmierzą jednak dopiero, gdy powstanie już kompletny projekt.

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Korki po rozszczelnieniu gazociągu: „dlaczego nie przyszedł SMS?”
Po rozszczelnieniu gazociągu, do którego doszło w czwartek w godzinach popołudniowych przy ul. Jana Pawła II, fragment trasy pomiędzy rondem Śródka i ul. Baraniaka wyłączono z ruchu. W całym mieście tworzyły się gigantyczne korki. Czytelnicy zastanawiają
Czytaj więcej | Piątek, 2014.10.24 10:45
ePoznan
Od kilku dni na naszych łamach pisaliśmy o zaginionej trzynastolatce z Gostynia. W poniedziałek wieczorem policja poinformowała, że dziewczynka odnalazła się w miejscowości Bukowiec koło Jeleniej Góry.
Czytaj więcej | Poniedziałek, 2014.10.20 19:30
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
Lesiu: espe: Obojetnie gdzie, ale jak można campus budować bez infrastruktuty. W Krakowie budują linię tramwajową na campus UJ równolegle z budynkami....
tu masz racje, np. tramwaj by się bardzo przydał. Ale przez Jurge, Lorenca i władze Poznania już chyba możemy zapomnieć o dobrej komunikacji tamtych regionów z resztą Poznania.
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:27
2
0
odpowiedz|usuń
~allayn: ~Autor: Dokładnie, podstawa w PO to wiadukty na Starołęce i na Dębcu na Czechosłowackiej a także rozwiązanie dla skrzyżowania 28 Czerwca x Czechosłowacka. Wła...
ładują w północ? patrz wyjazdy na komorniki kórnik to północ??? po dwa trzy pasy, autostrada - to chyba nie północ... a spróbuj się wydostać na Oborniki Biedrusko, Murowaną w godzinach szczytu.... życzę powodzenia
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:31, IP:213.156.109.XXX
4
0
odpowiedz|usuń
espe: Lesiu: tu masz racje, np. tramwaj by się bardzo przydał. Ale przez Jurge, Lorenca i władze Poznania już chyba możemy zapomnieć o dobrej komunikacji tamtych ...
No właśnie. Dwóch uczonych, którzy żyją we własnym świecie pogrzebało ten temat na długie lata.
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:32
1
0
odpowiedz|usuń
JestemBogiem: espe: Obojetnie gdzie, ale jak można campus budować bez infrastruktuty. W Krakowie budują linię tramwajową na campus UJ równolegle z budynkami....
jak można? ano można bo władze UAM sie nie zgadzają na budowe tej infrastruktury a w dodatku niszczą istniejącą - przypominam że to oni zagrodzili ul.maków polnych , nie dopuścili do przedłużenia pestki za tory kolejowe i bardzo długo wstrzymywali utwardzenie ostatniego odcinka dzięgielowej
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:43
1
0
odpowiedz|usuń
~Autor: focus: Dokladnie, oni-poznaniacy zawsze sa przeciw, najzabawniejsze jak chca rewitalizowac centrum i zachecac bogatych ludzi do osiedlania sie tam a jednocz...
o, prymitywy znowu dorwały się do klawiatury (tak, to o Tobie focus)
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:47, IP:109.232.26.XXX
1
2
odpowiedz|usuń
espe: JestemBogiem: jak można? ano można bo władze UAM sie nie zgadzają na budowe tej infrastruktury a w dodatku niszczą istniejącą - przypominam że to oni zagrodzili ul...
UAM obudzi sie z ręką w nocniku gdy pewnego dnia studenci wybiorą inną uczelnie do ktorej będą mogli dojechać czym innym niż tylko rowerem
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:47
1
2
odpowiedz|usuń
Lesiu: teraz to tam się ruch zrobi jak skończą remont Dzięgielowej. Szkoda tylko, że nie przedłużą ją do ulicy Maków Polnych k. Os. Sobieskiego
dodano: Wtorek, 2011.06.28 21:50
1
0
odpowiedz|usuń
~Autor: http ://100latnivea.pl/glosowanie/plac/789
dodano: Wtorek, 2011.06.28 22:21, IP:79.184.249.XXX
1
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Panowie a gdzie temat ? wiadukt po 2014 no to może być 2020...21.....22......
dodano: Wtorek, 2011.06.28 23:31, IP:83.20.158.XXX
2
0
odpowiedz|usuń
~PL: Zmartwię was urbaniści z MPU nie planują, żadnego bezpośredniego drogowego i tramwajowego połączenia z Campusem w jakimkolwiek czasie. Tam się, aż prosi by powstał przejazd kolejowy który byłby przedłużeniem ul. Opieńskiego. Wg ich wypowiedzi, mamy się poruszać okręgami wokół centrum i ruch z północnych krańców miasta Poznania ma odbywać się tylko ul. Umultowską i Morasko. Jestem zawiedziony tym, że miasto finansuje tyle inwestycji drogowych na południu miasta, finansuje wiadukty służące autom PZ i jeszcze bardziej zachęcają do migracji poza Poznań, ja obecnie z Moraska jadę ok. 40 minut do centrum z czego często 20 minut trwa wyjazd z samego Moraska, gdyż przejazd kolejowy i układ skrzyżowań powoduje tam większe korki niż w centrum miasta!
dodano: Wtorek, 2011.06.28 23:37, IP:77.253.140.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
Razparuk: UAM sam sobie winien, co do tematu to inwestycja wejdzie w zycie w nowej perspektywie budżetu unijnego, czytaj otwarcie nie wcześniej niż 2017....
dodano: Środa, 2011.06.29 00:31
0
0
odpowiedz|usuń
~c: Te prymitywy i takie inwestycje ?! BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH Prędzej zostanę prezydentem RP.
dodano: Środa, 2011.06.29 00:33, IP:95.108.101.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~Pooooznaniak: Super! Mieszkańcy Plewisk nie będą stali na tym przejściu kolejowym. Zreszta i z Komornik będzie można wtedy szybcie dojechać do zachodniej części miasta
dodano: Środa, 2011.06.29 06:59, IP:62.21.58.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
Bzyk: NARESZCIE!!!!!!!
dodano: Środa, 2011.06.29 07:52
1
0
odpowiedz|usuń
~Księgowa: To nie powstanie... zabraknie 1 procent kasy na inwestycję... czyli co najmniej 6 mln. Chyba, że epoznan.pl jest sponsorem brakujących milionów...
dodano: Środa, 2011.06.29 08:12, IP:150.254.173.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
~Marian: ple ple ple wybory się zbliżają
dodano: Środa, 2011.06.29 08:50, IP:83.0.181.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~Autor: dlaczego Poznan ma budowac wiadukt dla nuworyszy z gm.Komorniki?tam spia i zostawiaja podatki.i niech tam siedza do RIP.
dodano: Środa, 2011.06.29 09:03, IP:77.252.233.XXX
1
1
odpowiedz|usuń
~zły: A o przejżdzie na Dębcu,który znajduje sie w poznaniu zapomnieliscie.Niemozecie sie porozumiec sami ze soba.Bo to teren należący do was
dodano: Środa, 2011.06.29 09:29, IP:79.173.20.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~q: Dwa wiadukty? A w innych rejonach miasta? Choćby ciąg Bałtycka/ Lutycka oraz cały północny Poznań - porażka komunikacyjna.
dodano: Środa, 2011.06.29 11:32, IP:81.219.254.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
~q: ~PL: Zmartwię was urbaniści z MPU nie planują, żadnego bezpośredniego drogowego i tramwajowego połączenia z Campusem w jakimkolwiek czasie. Tam się, aż pro...
Rada! Kup sobie bardzo stary rower z obejmą, którym dojedziesz do Pestki / tam go zostawisz/ dalej wiadomo. Szybciej, zdrowiej, ekologicznie i najważniejsze jednego buraka w samochodzie mniej / większością autek jedzie jedna! osoba/. Ulice nie są z gumy. No tak , ale tramwajem przecież nie wypada!
dodano: Środa, 2011.06.29 11:38, IP:81.219.254.XXX
2
0
odpowiedz|usuń
Lesiu: Lesiu: teraz to tam się ruch zrobi jak skończą remont Dzięgielowej. Szkoda tylko, że nie przedłużą ją do ulicy Maków Polnych k. Os. Sobieskiego...
teraz dopiero zauważyłem... Nie do Maków Polnych tylko do ulicy nad Różanym Potokiem
dodano: Środa, 2011.06.29 11:52
0
0
odpowiedz|usuń
WlodzimNowak: Lesiu: tu masz racje, np. tramwaj by się bardzo przydał. Ale przez Jurge, Lorenca i władze Poznania już chyba możemy zapomnieć o dobrej komunikacji tamtych ...
W poniedziałek na spotkaniu zorganizowanym przez Głos zwróciłem mieszkańcom i prezydentowi Kruszyńskiemu uwagę, że dzisiejszy projekt tramwaju na Naramowice (gdy już kiedyś powstanie) w żaden sposób nie pomoże mieszkańcom na zachód od Naramowickiej. Natomiast Nowonaramowicka to idealny ślad do poprowadzenia od razu linii tramwajowej przez tę część fyrtla i dalej na Różany Potok/Kampus. Oczywiście nie prowadzono takich analiz, ale przyznał (i to dobra wiadomość), że rezerwacja terenu pod tramwaj wzdłuż Nowonaramowickiej jest.
dodano: Środa, 2011.06.29 13:30
1
0
odpowiedz|usuń
WlodzimNowak: ~q: Dwa wiadukty? A w innych rejonach miasta? Choćby ciąg Bałtycka/ Lutycka oraz cały północny Poznań - porażka komunikacyjna....
Czyżby Poznań dofinansowywał budowę wiaduktu między Plewiskami, a Skórzewem? W naszym programie wyborczym za kluczowe uznaliśmy budowę 7 wiaduktów nad torami w Poznaniu, ponieważ w skali aglomeracji, tylko Kolej Aglomeracyjna może przynieść ulgę w problemach transportowych. A ona wymusi częstsze zamknięcie przejazdów. Poznań ma naprawdę co budować, więc ta wiadomość zaskakuje.
dodano: Środa, 2011.06.29 13:35
1
0
odpowiedz|usuń
~tom: Juz drugi tekst na ten sam temat. Pierwszy tekst mówił o jednym wiadukcie od Grunwaldzkie do Kolejowej (musiałby miec kilka kilometrów), a teraz ma łączyć Plewiska z Dopiewem (równiez kilka kilometrów). Przypominam ul. Kolejowa łączy Plewiska ze Skórzewem - przecinając fragmet Poznania
dodano: Środa, 2011.06.29 15:58, IP:193.151.38.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~JW: Bardzo pięknie. Może władze Poznania najpierw pomyślą o inwestycjach służących przede wszystkim mieszkańcom miasta , a nie fundowały łatwy dojazd do centrum tym z których podatkami nic nie ma, ul. Nowonaramowicka czeka !!!!!!!!
dodano: Środa, 2011.06.29 21:08, IP:83.21.85.XXX
1
1
odpowiedz|usuń
~PL: ~q: Rada! Kup sobie bardzo stary rower z obejmą, którym dojedziesz do Pestki / tam go zostawisz/ dalej wiadomo. Szybciej, zdrowiej, ekologicznie i najważn...
Burakiem, to może niektórych nazywała matka na gospodarstwie. Polska ma iść w kierunku krajów wysoko rozwiniętych, a nie Bangladeszu gdzie ludzie poruszają się rowerami. Poznań ma największe korki w Polsce ponieważ na 1 km^2 mamy najmniejszą ilość dróg z miast wojewódzkich. Czy to jest dziwne, aby Campus przyszłe miejsce pracy i nauki tysięcy ludzi, jak nie kilkunastu nie miało normalnego dojazdu drogą? Jestem kierowcą, ale gdy mam jechać do centrum to podjadę do PST (osiedla systematycznie uniemożliwa to robiąc płatne parkingi 11km od centrum) i jadę tramwajem. Spod domu autobus mi jeździ co 45 minut, kiedyś jeździł co 35 minut (piękna zachęta do transportu). Rowerem mijam wzniesienia, więc spocony w garniturze nie będę jechał rowerem. Do W-wy jadę koleją, bo jest szybciej. Ja patrzę na czas, dla mnie czas to...
dodano: Czwartek, 2011.06.30 01:20, IP:77.253.23.XXX
0
2
odpowiedz|usuń
~PL: ... pieniądz. Wybieram to co jest dla mnie najszybsze. Nie jestem egoistą i nie uważam, że gdy nie dojeżdżam autem do centrum, ale chodzę tam pieszo to należy mi z ul. Św. Marcin zrobić deptak, bo muszę mieć 5m odstępu do każdego pieszego. Nie wiem, czy tak trudno niektórym zrozumieć, że w mieście a szczególnie w takim miejscu komunikacja samochodowa powinna być właśnie rozwijana, bo na rowery, komunikacją publiczną trzeba kłaść nacisk w centrum, gdzie nie ma perspektyw zwiększenia przepustowości, ze względu na istniejące zabudowania.
dodano: Czwartek, 2011.06.30 01:25, IP:77.253.23.XXX
0
1
odpowiedz|usuń
~Kasia: sporo osób jak widzę ma wgląd w zeznania roczne i wiedzą doskonale gdzie kto placi podatki.. nie od dzis wiadomo że spora część mieszkańców jest zameldowa nadal w Poznaniu gdzieś na blokowisku...Poznań nie dał by złotówki gdyby nie były przeprowadzone analizy jaki powinien być jego udział w inwestycji i jak zawsze..zamiast sie cieszyć że następuje rozwoj to pytanie..dlaczego nie u mnie pod domem nie moja okolica!
dodano: Czwartek, 2011.06.30 11:28, IP:87.205.14.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
WlodzimNowak: ~JW: Bardzo pięknie. Może władze Poznania najpierw pomyślą o inwestycjach służących przede wszystkim mieszkańcom miasta , a nie fundowały łatwy dojazd do c...
Nowonaramowicka nic nie zmieni. Powstanie "dzięki niej" osiedle na 20tys. między Sielawy i Rubież, powstanie osiedla na kilka tysięcy na Radojewie i powstanie osiedle na 10 tys. w Biedrusku. Żaden węzeł, ani tym bardziej dwie jezdnie temu nie podołają. Korki mierzone czasem w 5-10 lat będą jeszcze gorsze, tylko rozłożone na 2-3 pasy, zamiast na jeden. Dla Naramowic jedynym rozwiązaniem jest tramwaj w Nowonaramowickiej. Wtedy ludzie jadący do centrum zaczną do niego wsiadać. I tylko to zwolni miejsce dla tych, którzy jadą w innych kierunkach. A dla jadących w odległe części miasta i aglomeracji musi powstać IV rama, która była przez Poznań do tej pory stopowana. LINK
dodano: Czwartek, 2011.06.30 12:46
2
0
odpowiedz|usuń
WlodzimNowak: ~Kasia: sporo osób jak widzę ma wgląd w zeznania roczne i wiedzą doskonale gdzie kto placi podatki.. nie od dzis wiadomo że spora część mieszkańców jest zamel...
Wiadomo natomiast, że Ustawa Metropolitalna wymuszająca na miastach i gminach wspólną politykę przestrzenną i transportową jest od 10 lat blokowana przez lobby gminne. Wiadomo też, że w 1999 roku liczba mieszkańców PZ wynosiła 245 tys., a na koniec grudnia wyniosła 325 tys. Czy Tobie to wystarczy? A na marginesie wiadukt ten będzie znacznie mniej potrzebny za rok, gdy zostanie oddana do użytku zachodnia obwodnica autostradowa. Z badań kierunków ruchu wynikało, że niemal połowa ruchu to w uproszczeniu kierunek Luboń-Przeźmierowo. Kierowcy jadący w tej relacji wybiorą za rok nadrobienie odrobinę z węzła Komorniki do węzła Swadzim i na przejeździe zrobi się znacznie luźniej. Zastanawiam mnie swoją drogą, dlaczego mieszkańcy Plewisk nie jadą do Poznania Głogowską.
dodano: Czwartek, 2011.06.30 12:51
1
0
odpowiedz|usuń
~Wil: Tak samo jak ten wiadukt jest potrzeba wiaduktu i przejazdu na Debcu.Mieszkancy za malo tu krzycza i naciskaja a przejazd jest coraz dluzej zakmkniety przez poociagi z Wroclawia ktore u zrobili sobie trase kosztem Poznania a przejazdy kolejowe sa tu dwa jakich nie ma ani na Naramowicach ani w Plewiskach czy innych miejscach.Zacznicie wrescie myslec o zapomnian ej dzielicy Debiec tu tez mieszkaja ludzie
dodano: Czwartek, 2011.06.30 13:05, IP:77.254.92.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Na pewno jeszcze kilku specjalistów będzie musiało zrobić analizy czy na pewno te wiaduktu są potrzebne...żyjemy w skansenie, w tak dużym mieście w miejscach takich jak : Grunwaldzka, Czechosłowacka, Lutycka, Starołęcka, Naramowicka wiadukty już dawno powinny być na niektóre z tych obiektów były już dokumentacje zrobione - ktoś zarobi dwa razy, ale nie ma się co martwić będziemy mieć dwa nowe wiadukty wzdłuż Bukowskiej i Grunwaldzkiej (III rama) - :))))
dodano: Piątek, 2011.07.01 07:50, IP:195.216.109.XXX
2
0
odpowiedz|usuń
~Cherlin: A wonderful job. Super helpful ifnomration.
dodano: Niedziela, 2011.07.24 23:19, IP:187.17.143.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~eaveagg: nqK4d1 <a href="http://#nie_wklejaj_linkow#jciepd
dodano: Poniedziałek, 2011.07.25 11:54, IP:97.64.183.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~vfwpdxl: SJIqEg , [url=http://#nie_wklejaj_linkow#osvelkiz [link=http://#nie_wklejaj_linkow#pfollri http://#nie_wklejaj_linkow#jplkxamplzvt.com/
dodano: Poniedziałek, 2011.07.25 15:26, IP:12.133.183.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimgNie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.