Koniec Poznańskiego Roweru Miejskiego: co z rowerami i stacjami?
Już w środę pisaliśmy, że to ostatni tydzień z PRM.
Rowery będzie można wypożyczać do 30 listopada, a następnie system Poznańskiego Roweru Miejskiego przejdzie do historii. I choć są osoby, które chciałyby powrotu systemu na wiosnę, miasto nie wycofuje się ze swojej decyzji.
Jak podkreślają urzędnicy, roczny koszt utrzymania jednego roweru w systemie PRM to około 4000 złotych. W tym roku było ich ponad 1800. - Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści - tłumaczą. W przyszłym roku na inwestycje rowerowe zaplanowano 14 milionów złotych. O 6 milionów więcej niż w tym roku.
Co uda się zrobić? - Budżet pozwoli na realizację istotnych inwestycji, jakimi są budowy dróg rowerowych na ul. Solnej oraz Królowej Jadwigi i Strzeleckiej. Zwłaszcza pierwsza z nich jest priorytetem - trasa wzdłuż ul. Solnej stanowić będzie fragment Ringu 1, czyli przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania rowerowej obwodnicy centrum. Stworzy ona tak oczekiwane połączenie pomiędzy Starym Miastem a Wartostradą oraz ułatwi dojazd z północnej części miasta. Rozpocznie się również budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Dmowskiego w stronę centrum. W 2023 roku opracowana ma być dokumentacja projektowa dla trasy wzdłuż PST w rejonie parku Wodziczki.
Wiele osób zastanawia się z pewnością, co stanie się z rowerami miejskimi i stacjami, przy których stały. Rowery stanowiące własność miasta (to rowery 3G), zostaną przekazane do jednostek miejskich i placówek oświatowych. - Terminale służące do wypożyczeń wraz ze stojakami do rowerów zostaną wystawione na sprzedaż - w przyszłym roku ZTM ogłosi przetarg, który ma wyłonić podmiot zainteresowany zakupem tej infrastruktury. Nabywca będzie zobowiązany do jej zdemontowania i uprzątnięcia miejsc, w których obecnie znajdują się stacje PRM.
Czy miasto planuje coś robić w miejscach, w których obecnie wyznaczone są stacje i strefy zwrotu PRM? Trwają analizy. - Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest utworzenie w tych miejscach stref zwrotu współdzielonych urządzeń transportu, zwłaszcza hulajnóg i rowerów elektrycznych. ZDM wspólnie z Biurem Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta prowadzi w tej sprawie dialog z działającymi w Poznaniu operatorami hulajnóg i rowerów elektrycznych.
Użytkownicy systemu PRM będą mogli dalej korzystać z systemów rowerowych, którym operatorem jest Nextbike. A te dostępne są nie tylko w Polsce, ale i w innych europejskich krajach. - Chcąc wypożyczać rowery, trzeba pobrać aplikację "nextbike by TIER" (środki z PRM zostaną zachowane pod warunkiem zalogowania się w niej danymi z PRM - nr telefonu + PIN). Aplikacja PRM Poznań będzie aktywna do końca 2022 roku - podkreślają urzędnicy.
Jeśli użytkownik nie chce dłużej mieć swojego konta, powinien rozwiązać umowę z firmą Nextbike. Można to zrobić mailowo, przez formularz na stronie Nextbike lub listownie.
Najpopularniejsze komentarze