Reklama
Reklama

Będą kolejne drogi rowerowe w Poznaniu

fot. PIM
fot. PIM

Wydłużona droga rowerowa wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, trakty dla cyklistów wzdłuż ul. Dolna Wilda oraz nowej trasy tramwajowej na ul. Unii Lubelskiej, a także kolejne odcinki Wartostrady - to najważniejsze inwestycje dla rowerzystów zrealizowane w mijającym roku przez Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Przyszłością miast jest zrównoważony transport, dlatego staramy się, by coraz więcej poznaniaków wybierało rower jako środek komunikacji. Możemy zachęcić do tego poprzez wygodne i bezpieczne trasy, dlatego co roku inwestujemy w nową infrastrukturę. Cieszę się, że coraz więcej mieszkańców widzi w rowerze nie tylko rekreację, ale też codzienną możliwość dojazdu do pracy, szkoły, sklepu. I to bez względu na porę roku - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Mieszkańcy korzystają już z nowych tras, a w planach są kolejne - m.in. na 2021 rok zaplanowano kontynuację prac związanych z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Nowy odcinek połączy ul. Jugosłowiańską z rondem Skubiszewskiego.

Dzięki inwestycjom zrealizowanym w 2020 roku przez Poznańskie Inwestycje Miejskie rowerzyści mogą korzystać z kilku kilometrów nowych tras na terenie miasta. Powstawały one zarówno w ramach odrębnych zadań, jak i jako element bardziej złożonych przedsięwzięć. Każda realizowana przez nas inwestycja w infrastrukturę rowerową przybliża powstanie w mieście spójnej sieci bezpiecznych tras dla cyklistów - mówi Justyna Litka, prezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ubiegłym roku powstała między innymi nowa, licząca ok. 1,5 km, droga rowerowa wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, jest przedłużeniem 2-kilometrowej trasy oddanej do użytku jesienią 2019 roku, łączącej tereny przy Międzynarodowych Targach Poznańskich ze skrzyżowaniem z ul. Słoneczną i Rycerską.

Dzięki inwestycji na ul. Dolna Wilda rowerzyści uzyskali liczący ponad kilometr długości dwukierunkowy trakt, który łączy okolice parku Jana Pawła II z ul. Półwiejską i Krakowską.

Ponadto od wiosny do dyspozycji użytkowników jest nowy, 1,3-kilometrowy odcinek Wartostrady pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a schodami i pochylnią przy parku w Starym Korycie Warty. Od wakacji można też korzystać z ok. półkilometrowego odcinka łączącego okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT.

Podobnych inwestycji będzie więcej. Trwają prace projektowe dotyczące przebudowy kolejnego odcinka Wartostrady. To fragment wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I, liczący ponad 1,8 km długości. Po przebudowie, zaplanowanej na 2021 rok, będzie bardziej bezpieczny i komfortowy za sprawą m.in. nowej nawierzchni, monitoringu, oświetlenia i małej architektury - informują urzędnicy PIM.

Jak przekazują przedstawiciele PIM w trakcie projektowania są również inne drogi rowerowe - m.in. wzdłuż ul. Dmowskiego, od ul. Miedzianej do ul. Klaudyny Potockiej, wzdłuż Wyszyńskiego, Estkowskiego, Wolnicy i Solnej, a także ul. Połabskiej, Umultowskiej, Łużyckiej, Stoińskiego i Wiechowicza oraz wzdłuż trasy PST.

Budowa infrastruktury rowerowej to także element wielu większych zadań realizowanych przez Poznańskie Inwestycje Miejskie. W tym roku m.in. oddano do użytku drogi dla cyklistów wzdłuż nowej trasy tramwajowej do pętli Unii Lubelskiej. Kolejne powstaną w ramach realizowanych już prac - m.in. budowy tramwaju na Naramowice i ul. Świętego Wawrzyńca, czy przebudowy ronda Rataje - kończą urzędnicy PIM.



Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
2℃
Poziom opadów:
4.4 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
8.76 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro