Reklama

Zwiększy się komfort podróży na linii Poznań - Szczecin

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

Na trasie powstają dostępniejsze perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają też tory i montują sieć trakcyjną.

Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań - Wronki, Wronki - Słonice oraz Słonice - Szczecin Dąbie.
W Wielkopolsce (szlak Poznań - Wronki) pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony na stacji Kiekrz oraz na przystankach: Poznań Wola, Pamiątkowo i Baborówko z wiatami i pochylniami dla osób mających trudności z poruszaniem się. Podobnie przygotowywane są perony w Rokietnicy, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach - tłumaczy Radosław Śledziński z PKP PLK.

Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew - Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie. Przed montażem nowych, rozbierane są stare tory i sieć trakcyjna. Dowiezione zostały: szyny, konstrukcje sieci trakcyjnej, kruszywo. Lepszy standard obsługi podróżni zyskają na przebudowanych stacjach m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach - dodaje.

Z kolei na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice - Szczecin Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie.

Efekty inwestycji dla podróżnych to wyższy komfort stacji i przystanków, krótszy czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem, większa dostępność i bezpieczeństwo pasażerów - podkreśla Śledziński.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego warta jest ok. 4 mld zł i współfinansowana z programu unijnego CEF "Łącząc Europę".

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
5.84 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro