Reklama
Reklama

Generacja Z przejmuje internet. Jak zachowuje się w sieci i co kupuje?

Generacja Z, którą reprezentują osoby urodzone po 1995 roku, jest najmłodszą w internecie i jednocześnie drugą najbardziej aktywną. 20-latkowie stanowią grupę 17% użytkowników sieci, generują 17,3% odsłon i spędzają online 17,5% czasu, co jest wynikiem tylko nieznacznie niższym od pokolenia 40+, które w sieci jest najbardziej aktywne (przyp. 1). Jak młodzi ludzie zachowują się w sieci i co najchętniej kupują przez internet?

Generacja Z, czyli najmłodsi kupujący w internecie

Młodzi e-konsumenci, dokonując zakupów przez internet, najczęściej (40% spośród wszystkich badanych) zwracają uwagę na ceny - zarówno produktów, jak i dostawy. Im bardziej są one atrakcyjne, tym generacja Z chętniej składa zamówienie. Często, ale nieco rzadziej niż 30-40-latkowie, młodzi podejmują decyzję w oparciu o wcześniejsze doświadczenia (30%), a wśród innych czynników motywujących ich do zakupów znajdują się również atrakcyjne promocje i oferty specjalne (27%) oraz krótki czas oczekiwania na dostawę (20%) (przyp. 2).

Co więcej, młode pokolenie internautów jest bardziej podatne na opinie innych konsumentów (19%), a zwłaszcza polecenia od znajomych, przyjaciół czy rodziny (23%). Podobnie jak w przypadku starszych pokoleń, dla najmłodszych e-konsumentów duże znaczenie ma też łatwy sposób płatności (18%) (przyp. 3).

Co i jak kupuje online generacja Z?

Aż 77% młodych ludzi deklaruje, że kupuje odzież. Na kolejnych miejscach, jeżeli chodzi o rodzaj produktów zakupionych w internecie, znajdują się książki, płyty i filmy (61%), kosmetyki i perfumy (55%), obuwie (54%), gry komputerowe (46%), biżuteria oraz sprzęt RTV (42%) (przyp. 3).

Najwięcej natomiast młodzi e-konsumenci wydają na zakupy online urządzeń mobilnych - kwota sięga blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy (przyp. 4). Przedstawiciele generacji Z najczęściej wybierają płatności mobilne - aż 66% uznało je za najwygodniejsze (przyp. 4).

Visa Mobile - rozwiązanie do płatności online

Ciekawą propozycją dla młodych osób będzie usługa Visa Mobile, która pozwala płacić w internecie szybko i bezpiecznie. Umożliwia ona dokonywanie zapłaty za zakupy przez internet bez konieczności każdorazowego podawania numeru karty czy innych danych w sklepie internetowym. Można korzystać z niej bezpośrednio w swojej aplikacji bankowej albo zainstalować specjalnie w tym celu przygotowaną aplikację Visa Mobile. Podczas zakupów w sklepie online wystarczy wybrać płatności Visa Mobile, podać numer telefonu i potwierdzić transakcję smartfonem (przyp. 5). Wszystko to sprawia, że zdecydowanie warto sprawdzić płatności online z Visa Mobile.

Jak zacząć? Wystarczy pobrać aplikację na swój telefon, zarejestrować się, podając numer karty, adres e-mail i numer telefonu, a następnie ustawić zabezpieczenie aplikacji (PIN, biometria). I gotowe!

Wystarczy tylko raz dodać do aplikacji kartę Visa - po raz kolejny nie będzie konieczności wprowadzania wszystkich swoich danych podczas płatności online. Za każdym razem, gdy użytkownik płaci kartą debetową lub kredytową za pomocą aplikacji Visa Mobile, jego dane są przechowywane w bezpiecznych systemach Visa. Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (przyp. 6)

Jak zachowują się młodzi w sieci?

Aplikacja Visa Mobile będzie przydatna dla generacji Z, ponieważ jej przedstawiciele chętnie korzystają z usług bankowości internetowej, sklepów internetowych, a także serwisów społecznościowych (przyp. 1).
Oprócz tego młodzi ludzie często używają wyszukiwarek internetowych, serwisów pocztowych i komunikatorów internetowych. W porównaniu do starszych pokoleń osoby z przedziału wiekowego 20-29 lat dużo chętniej korzystają również z map i lokalizatorów (przyp. 1).

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:
1. Gemius Polska, 20+, 40+, 60+ - Co wiemy o pokoleniach Polaków w sieci? 29.05.2019, online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/id-20-40-60-co-wiemy-o-pokoleniach-polakow-w-sieci.html, dostęp: 13.03.2022.
2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133.
3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148.
4. Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 13.03.2022.
5. VISA, Visa Mobile - jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 13.03.2022.
6. ISA, Visa Mobile może zmienić to jak płacimy kartami w sieci - wywiad 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-wywiad-1631263907288.html, dostęp: 13.03.2022.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
18.58 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro