Pogoda jutro Pogoda Poznań
51
Ratajczaka: droga rowerowa zamiast miejsc parkingowych. "Zero zakazu i jazda z mandatami"
sk | aktualizacja: Wtorek, 22 sierpnia 2017 roku, godzina 12:27

Nowa organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i Ratajczaka budzi sporo kontrowersji. Kierowcy skarżą się m.in. na problemy z parkowaniem i otrzymywane mandaty.

- Tak działa rowerowa mafia. Wymalują kilka pasów na żółto, do tego zero zakazów postoju i jazda z mandatami. Znowu droga rowerowa powstała kosztem jednego pasa ruchu oraz miejsc postojowych. Tak trzymać. Niech zrobią jeszcze po jednym pasie dla aut na Królowej Jadwigi, a na koniec roku proponuję drogę rowerową na obwodnicy Poznania - napisał do nas czytelnik Maciej.

Rzeczywiście, na ul Ratajczaka powstał kontrapas rowerowy. Wątpliwości kierowców budzi jednak m.in. parkometr Płatnej Strefy Parkowania, który nie został zdemontowany. W poniedziałek wielu kierowców po powrocie do samochodu zobaczyło założoną na kole blokadę.

- Na wspomnianym odcinku ul. Ratajczaka – po wschodniej stronie jezdni (od strony budynku Starego Browaru) powstał kontrapas rowerowy oznaczony linią ciągłą – z uwagi na tymczasowy charakter zmian jest on wymalowany żółtą farbą. Pozostał tam jedynie postój taxi. Przypominamy także, że niewolno parkować na drodze rowerowej. Nie ma w tym miejscu także informacji (znaków pionowych) zezwalających na parkowanie na jezdni lub chodniku. Jednocześnie żółte oznakowanie na jezdni ma wyższą rangę od znajdującego się na części chodnika starego (białego). Dlatego prosimy kierowców o zawracanie uwagi na obowiązujące po zmianach oznakowanie - tłumaczy Marcin Idczak z Zarządu Dróg Miejskich.

ZDM przypomina, że parkować można po zachodniej stronie ulicy, gdzie zwiększono liczbę miejsc do tego przeznaczonych. Ponadto strażnicy miejscy zostaną poproszeni o bardziej wyrozumiałe podejście do tematu. - Wystąpimy do Straży Miejskiej z prośbą, by nieprawidłowo parkujących w wymienionym miejscu kierowców jedynie pouczać na wstępnym etapie po wprowadzeniu zmian. Przy chodniku natomiast zostanie rozwinięta dodatkowo taśma oddzielająca kontrapas od chodnika - zapowiedział Idczak.

WASZE KOMENTARZE
Poznań wolny od Platformy!
Czytelniku Macieju - mam nadzieję że nie masz prawa jazdy! Proszę wpierw odświeżyć informacje odnośnie obowiązujących przepisów a nie robić z siebie d****a. Na pierwszym zdjęciu widać wyraźnie narysowany rower oznaczający kontrapas - jeżeli pan tego nie dostrzegł to polecam wizytę u okulisty.
Fakt, jest to mylące. Ale parę metrów wcześniej jest jak byk żółty rower wymalowany na tym pasie.
Bidule nie widzieli linii ciągłej. Parking na setki aut jest 300 metrów dalej w Starym Browarze. Szkoda miejsca parkingowych dla samochodów na ulicach. Jak się da samochody trzeba przeganiać pod ziemię! Jestem także kierowcą, rowerzystą i pieszym i jestem pewien, że to nie kierowcy są w Poznaniu dyskryminowani. Samochody zawłaszczały przestrzeń publiczną jak w trzecim świecie.
Kto normalny tam chce dojeżdżać samochodem. Bardzo dobrze centrum bez śmierdzących aut. Dobrze, że to wszystko w dobrą stronę zmierza. Prędzej czy później krzykacze się przesiądą na rowery bo nie będą mieć innego wyjścia.
Prawidłowo! Miasto to powinnien być bulwar, nie zawalone pz-tami ulice, gdzie pieszy czy rowerzysta walczy o przeżycie w codziennej podróży!
Wudarski szybko wrócisz do kierowania swoim lumpeksem, a nie miastem!
Jeszcze do zmiany sa ulice witosa niestachowskiego zeromskiego p[rzybyszewskiego hetmaska wojska polskiego wielkopolska sa nie wykorzystane proponuje zamienic dl hołoty rowerowej i na riksze jaka bedzie oszczednosc ilu nowych j bedzie za kretynem z placu kolegiackiego
Zamiast brać się za dziury w jezdniach i koślawe chodniki urzędasy malują sobie paski na mieście
Wątpliwości kierowców budzi jednak m.in. parkometr Płatnej Strefy Parkowania, który nie został zdemontowany.
A to od kiedy parkometr jest wyznacznikiem miejsca parkingowego? Ja naprawdę rozumiem, że przy nowej organizacji ruchu można się poczuć skonfundowany ale nie tłumaczy to braków w podstawowych przepisach prawa o ruchu drogowym! Niestety w takich sytuacjach właśnie wychodzi, że wielu kierowców powinna pilnie zgłosić się na kurs odświeżający wiedzę z przepisów!
Robienie na siłę ścieżek rowerowych jest chore. A co zimą ? Pasy będą stały odłogiem ? Zresztą i teraz nie ma na nich ruchu.
~Autor: Czytelniku Macieju - mam nadzieję że nie masz prawa jazdy! Proszę wpierw odświeżyć informacje odnośnie obowiązujących przepisów a nie robić z siebie d...
Znak P-23 "rower" oznacza drogę lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną dla ruchu rowerów jednośladowych. Żeby to był kontrapas musi być jeszcze podany kierunek poruszania się rowerem.
Rowerzystów jak kot napłakał, ale pól miasta zapaćkane, nie wspominając o zimie. Centrum napewno teraz ożyje.
Rowery wypad z chodników pędzą jakby ich przepisy nie obowiązywały przypominam w centrum jest ograniczenie prędkości i to rowerzystów tez dotyczy
~Autor: Czytelniku Macieju - mam nadzieję że nie masz prawa jazdy! Proszę wpierw odświeżyć informacje odnośnie obowiązujących przepisów a nie robić z siebie d...
Dzień dobry autorze, oczywiście ze oznakowanie na żółto ma pierwszeństwo nad białym, niemniej oznakowanie jest skrajnie niechlujne, wprowadza w błąd a same zmiany sa bardzo negatywne , zamiast latać dziurawe poznańskie ulice to poznańska psychoza się na dobre rozwija , bardzo zatem proszę o niepouczanie autora zdjęcia bo myli pan dwie różne sprawy.
~Autor: Czytelniku Macieju - mam nadzieję że nie masz prawa jazdy! Proszę wpierw odświeżyć informacje odnośnie obowiązujących przepisów a nie robić z siebie d...
Dzień dobry autorze, oczywiście ze oznakowanie na żółto ma pierwszeństwo nad białym, niemniej oznakowanie jest skrajnie niechlujne, wprowadza w błąd a same zmiany sa bardzo negatywne , zamiast latać dziurawe poznańskie ulice to poznańska psychoza się na dobre rozwija , bardzo zatem proszę o niepouczanie autora zdjęcia bo myli pan dwie różne sprawy.
~Stefan: Znak P-23 "rower" oznacza drogę lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną dla ruchu rowerów jednośladowych. Żeby to był kontrapas musi być jeszcze podany...
Kierunek poruszania jest wyznaczony przez rzeczony znak P-23 - kierunek poruszania jest zgodny ze znakiem P-23 widzianym "normalnie" (nie do góry nogami).
~Stefan: Znak P-23 "rower" oznacza drogę lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną dla ruchu rowerów jednośladowych. Żeby to był kontrapas musi być jeszcze podany...
nie musi być strzałki kierunkowej, wystarczy którą stroną jest namalowany symbol , jeżeli przodem do jadącego oznacza to właściwy kierunek poruszania się, dziękuję za uwagę
kejter_hejter: Kto normalny tam chce dojeżdżać samochodem. Bardzo dobrze centrum bez śmierdzących aut. Dobrze, że to wszystko w dobrą stronę zmierza. Prędzej czy póź...
Oczywiście w ramach szeroko pojmowanej lewackiej wolności. Każdemu wszystko wolno ale jak nie po naszej myśli to go do tego zmusimy nie? Jak naziści;)
Czyli zaparkuje jedna z drugą ciapa na DDR pomimo widocznych znaków poziomych, a później ma pretensje do wszystkich tylko nie do siebie? Nawet mi takich gamoni nie żal. :D
~Autor: Czytelniku Macieju - mam nadzieję że nie masz prawa jazdy! Proszę wpierw odświeżyć informacje odnośnie obowiązujących przepisów a nie robić z siebie d...
Co nie zmienia faktu że droga rowerowa powstała kosztem drogi dla samochodów bo taki był sens wypowiedzi
~ber: Rowery wypad z chodników pędzą jakby ich przepisy nie obowiązywały przypominam w centrum jest ograniczenie prędkości i to rowerzystów tez dotyczy ...
nie wiem co masz na myśli mówiąc o ograniczeniu prędkości, na DRR , DDRiP czy dla roweru poruszającego się ulicą ? bo jeśli chodzi o ulicę to w ścisłym centrum nie wyobrażam sobie takiego mocarza walącego 50 km/h , natomiast na drogach rowerowych przepisy nie precyzują prędkości dla rowerów
~marceli : Dzień dobry autorze, oczywiście ze oznakowanie na żółto ma pierwszeństwo nad białym, niemniej oznakowanie jest skrajnie niechlujne, wprowadza w błąd ...
Proszę przeczytać artykuł oraz cytowanego czytelnika Macieja. Twierdzi on, że brak znaku "zakaz postoju" warunkuje możliwość pozostawienia samochodu gdzie popadnie - co jest oczywistą bzdurą i do tego się odnosiłem. Resztę wypowiedzi nawet szkoda komentować, bo z jej treści i wydźwięku rysuje nam się obraz sfrustrowanego automobilisty, wroga obecnej władzy i nic więcej. Zero merytoryki.
~ANT: Co nie zmienia faktu że droga rowerowa powstała kosztem drogi dla samochodów bo taki był sens wypowiedzi...
Tak samo jak kosztem jezdni powstało więcej miejsc parkingowych z drugiej strony. Czemu na to nie zwrócicie uwagi?
A ja tam lubię patrzeć jak ci grubi, spoceni kierowcy tkwią w tych korkach. Sami je robią, a potem narzekają (wystarczy spojrzeć - 90% kierowców jeździ samotnie, bez ani jednego pasażera).... :-)
WASZE KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~
zarejestruj /
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimg
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
W razie problemów z dodaniem komentarza sprawdź czy Twoja przeglądarka ma włączoną obsługę ciasteczek.